کنفرانس بین‌المللی مواد فوق ریزدانه و نانو ساختار آغاز به کار کرد

روز سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲، کنفرانس بین‌المللی مواد فوق ریز دانه و نانو ساختار (UFGNSM 2023) در دانشکده مهندسی متالورژی و مواد دانشگاه تهران آغاز به کار کرد. دکتر عماد احمدوند، دبیرستاد توسعه فناوری نانو و میکرو در مراسم آغازین این کنفرانس به معرفی سیاست‌های توسعه فناوری‌نانو بر اساس سند نانو کشور پرداخت و گزارشی از وضعیت نانو در کشور در بخش‌هایی نظیر محصولات، شرکت‌ها، نیروی انسانی و پیشرفت‌های اخیر ایران در زمینه فناوری نانو ارائه کرد. در ادامه برنامه، شرکت‌کنندگان به ارائه نتایج و دستاوردهای خود در قالب سخنرانی شفاهی و پوستر پرداختند.

نهمین کنفرانس بین‌المللی مواد فوق ریزدانه و نانو ساختار با حضور محققان داخلی در حوزه فناوری نانو و سخنرانان مدعو از اتریش، روسیه، ترکیه، آمریکا، کانادا و ایتالیا (به صورت حضوری و آنلاین) روزهای ۲۳ و ۲۴ آبان‌ماه برگزار می‌شود.

در این کنفرانس، ده شرکت‌کننده خارجی مقالات خود را ارائه کردند که دو نفر به صورت حضوری و هشت نفر نیز به‌صورت آنلاین به تشریح دستاوردهای خود در حوزه مواد نانوساختار پرداختند.

این کنفرانس با همکاری دانشگاه تهران و دانشگاه اوزیغین (Özyeğin University) ترکیه برگزار می‌شود. UFGNSM یک رویداد علمی در حوزه نانو بوده که در آن محققان برجسته داخلی و خارجی، ارائه‌های شفاهی و پوستری از آخرین پیشرفت تحقیقاتی در زمینه مواد فوق‌ ریزدانه و نانوساختار را ارائه می‌کنند.

UFGNSM یک کنفرانس بین‌المللی دوسالانه است که بر موضوعات مختلف مرتبط با مواد فوق ریز و نانوساختار تمرکز دارد. اولین دوره این رویداد به همت دانشکده مهندسی متالورژی و مواد دانشگاه تهران در سال ۱۳۸۶ برگزار شد و از آن زمان تاکنون کنفرانس UFGNSM به همت برگزارکنندگان و البته شرکت‌کنندگان محترم آن برگزار شده است. UFGNSM با حمایت هیئت مشاوران محلی و بین‌المللی خود (IAB) در ۱۶ سال گذشته مخاطبان را از سراسر جهان جذب کرده است. پس از ۸ رویداد موفق، این کنفرانس اکنون به‌عنوان مکانی در نظر گرفته می‌شود که متخصصان گرد هم می‌آیند تا آخرین یافته‌های خود را در زمینه مواد نانوساختار مورد بحث قرار دهند.