سرمایه‌گذاری برای ایجاد امنیت در زنجیره تولید باتری خودروهای الکتریکی

سرمایه‌گذاری برای ایجاد امنیت در زنجیره تولید باتری خودروهای الکتریکی

لیتن (Lyten) از دریافت کمک مالی ۴ میلیون دلاری وزارت انرژی آمریکا (DOE) خبر داد که برای تسریع در تولید فناوری پیشرفته باتری لیتیوم-سولفور تخصیص داده خواهد شد. این کمک هزینه به طور خاص فن‌آوری‌های لیتیوم-سولفور را هدف قرار می‌دهد که می‌تواند خطر زنجیره تأمین خارج از آمریکا را برای باتری‌های EV کاهش دهد و مسافت رانندگی با EV را افزایش دهد.

فناوری لیتیوم-سولفور به مدت چندین دهه است که شناخته شده بوده و ۲ تا ۳ برابر چگالی انرژی لیتیوم یون را نگه می‌دارد اما به دلیل چالش‌های علمی، دانشمندان چندان امیدوار نیستند که تا پیش از ورود به دهه ۲۰۳۰ محصولات آن وارد بازار شود. لیتن با استفاده از مواد گرافن سه‌بعدی خود کاتد کامپوزیت گرافن گوگرد ایجاد کرده که شاید بتواند در تسریع ورود به بازار این نوع باتری تاثیرگذار باشد. در ماه ژوئن، لیتن از افتتاح اولین کارخانه تولید باتری لیتیوم-سولفور در سان خوزه کالیفرنیا خبر داد. این خط تولید آزمایشی ظرفیت تولید ۲۰۰۰۰۰ سلول در سال را دارد.

بر خلاف باتری‌های لیتیوم یون معمولی، باتری‌های لیتیوم-سولفور با استفاده از گرافن که توسط لیتن تولید می‌شوند، از نیکل، کبالت یا منگنز استفاده نمی‌کنند که باعث کاهش اثرات زیست محیطی می‌شود. این باتری‌های جدید هزینه کمتر و اثرات زیست‌محیطی بسیار اندکی دارند. در این باتری‌ها، گرافن جایگزین ترکیباتی می‌شود که اثرات مخرب زیست‌محیطی دارند. همچنین چگالی آن دو برابر بیشتر از باتری‌های لیتیم‌یون است.

دن کوک، مدیرعامل و بنیانگذار لیتن می‌گوید: «ما هم از طرف وزارت دفاع و هم وزارت انرژی برای توسعه فناوری‌های جایگزین برای باتری فعلی حمایت می‌شویم، به ویژه فناوری‌هایی مانند لیتیوم-سولفور که برای ایجاد امنیت انرژی و استقلال زنجیره تأمین بسیار مهم هستند.»

طی سال‌های گذشته، لیتن ماده گرافنی سه‌بعدی را توسعه داده است که به طور قابل توجهی باتری‌های تجاری قابل شارژ را بهبود می‌بخشد. با فرمول‌بندی و تنظیم Lyten 3D Graphene® در سطح مولکولی و افزودن آن به فرمولاسیون Li-S اختصاصی خود، لایتن می‌تواند توانمندی‌ باتری‌ها را بهبود دهد. علاوه بر این، باتری‌های توسعه یافته با این فناوری، دما و ایمنی عملکرد استثنایی، چرخه عمر بیش از ۱۴۰۰ چرخه (تحت شرایط آزمایش مشخص شده وزارت دفاع) و کمترین میزان انتشار کربن را در بین باتری‌های موجود در بازار ارائه می‌کنند. لیتن بدون استفاده از کبالت، نیکل یا سایر مواد معدنی کمیاب قادر است باتری‌های خود را به طور کامل تامین و تولید کند. لیتن یک شرکت مواد پیشرفته است که فناوری انقلابی باتری لیتیوم سولفور را برای استفاده در کاربردهای مختلف در خودرو، هوافضا، دفاع و بسیاری از بازارهای دیگر توسعه می‌دهد.