ابداع یک نوع روش درمان ژنتیکی خاص با کمک نانوذرات

ابداع یک نوع روش درمان ژنتیکی خاص با کمک نانوذرات

پس از سال‌ها آزمایش، دانشمندان حوزه ژنتیک در ایالت آیووا توانستند ساختاری از جنس DNA بسازند که می‌تواند دستورالعمل‌های ژنتیکی خود را بیان کند. این یافته‌ها می‌تواند منجر به پیشرفت‌های مهمی در پزشکی شود.

تحقیقات پیشین روی ساختار DNA منجر به تولید نانوذرات دو رشته‌ای مارپیچ شده است. اگر به ده سال گذشته اریک هندرسون نگاه کنید او و همکارانش روی ساخت نانوذرات از جنس DNA کار کرده‌اند. این نوآوری به دانشمندان این امکان را می‌دهد تا مواد DNA را تغییر دهند تا دستورالعمل‌های ژنتیکی خود را به داخل بدن منتقل کنند.

هندرسون توضیح داد: «یک سری واحد سازنده در یک لوله قرار داده شده است. آن را گرم و سپس خنک کنید. همه این واحدهای سازنده به شکل جالبی دقیقاً در آنچه می‌خواهیم جمع می شوند.»

هندرسون از شرکت‌های زیست پزشکی می‌خواهد که از نتایج این تحقیقات استفاده کنند تا در معالجه برای افراد دارای نقص اندام استفاده شود.

وی گفت: « این ترکیب را به شخصی که به دلیل مشکلات ژنتیکی، نقصی در کبد خود دارد، تزریق کنید. این نانوذرات به سراسر بدن می روند و به کبد وصل می‌شوند و به معنای واقعی کلمه ژنوم کبد را ویرایش می کنند تا آن نقص ژنتیکی را برطرف کنند.»

تیم هندرسون نشان داده است که با بیان ژنوم خاص می‌توانند نانوذرات DNA را، که شامل همه اطلاعات ژنتیکی شخص است، تغییر دهند و با این کارا خطای ژنتیکی را در بدن آن فرد برطرف کنند.

هندرسون گفت: «تصور کنید کودک شما یک بیماری ژنتیکی دارد. دو گزینه دارید، می‌توانید با دارو عوارض بیماری را کنترل کنید، می‌توانید آن را درمان کنید. بیایید آن را درمان کنیم.»