برگزاری دومین کارگاه فناوری‌های کوانتومی در دانشگاه شریف

برگزاری دومین کارگاه فناوری‌های کوانتومی در دانشگاه شریف

مدرسه علم و فناوری کوانتوم شریف، «سایکت»، به عنوان اولین مدرسه کوانتومی، تحت نظر مرکز نوآوری کوانتوم شریف،‌ در نظر دارد کارگاه آموزشی “آشنایی با تکنولوژی‌های کوانتومی” را برگزار نماید. این کارگاه به صورت حضوری برگزار می‌گردد. از مهم‌ترین سرفصل‌های این کارگاه می‌توان به؛ مخابرات کوانتومی، حسگرهای کوانتومی، کوانتوم بیولوژی، الگوریتم‌های کوانتومی سخت‌افزار و پیاده‌سازی کامپیوترهای کوانتومی همراه با تجزیه و تحلیل ظرفیت بازار اشاره کرد.

دومین کارگاه فناوری‌های کوانتومی در تاریخ ۱۷، ۱۸ و ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۲، در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می­‌گردد. در این کارگاه با تکیه بر توانایی علمی اساتید و پژوهشگران برجسته، به ارائه مباحث مطرح در زمینه فناوری‌های کوانتومی از جمله مخابرات کوانتومی، حسگرهای کوانتومی، الگوریتم‌های کوانتومی، سخت افزار و پیاده‌سازی کامپیوترهای کوانتومی، زیست‌شناسی کوانتومی و همچنین تجزیه و تحلیل ظرفیت‌ بازار فناوری‌های کوانتومی و پیشرفت‌های صورت گرفته در این حوزه، پرداخته می‌شود.

با توجه به استقبال بی‌نظیر و تجربه اولین کارگاه فناوری‌های کوانتومی که در اسفند سال گذشته برگزار شد، دومین کارگاه فناوری کوانتومی نیز برگزار می‌شود. این کارگاه بستری را فراهم می‌نماید تا شرکت‌کنندگان بتوانند بینش عمیقی در مورد آخرین دستاوردها و تحقیقات صورت‌ گرفته در زمینه فناوری‌های کوانتومی به دست آورند.

اهداف

  • آگاهی از دستاوردهای روز علم کوانتوم در کشور و دنیا
  • توسعه و ارتقای دانش متخصصین و علاقه‌مندان به حوزه فناوری‌های کوانتومی
  • ایجاد درک عمیق بین علوم پایه و رشته‌های مختلف مهندسی
  • ایجاد فرصت برای شبکه‌سازی و تبادل اطلاعات در میان شرکت‌کنندگان و متخصصین این حوزه