پوشش نانویی برای محافظت از اسکله و پل‌ها در استرالیا استفاده می‌شود

پوشش نانویی برای محافظت از اسکله و پل‌ها در استرالیا استفاده می‌شود

شرکت اسپارک تکنولوژیز (Sparc Technologies) و بخش زیرساخت و حمل و نقل استرالیا جنوبی (DIT) اعلام کردند که پوشش نانویی اسپارک تکنولوژیز موسوم به EcoSparc را در زیرساخت‌های فولادی مانند پل‌ها و اسکله‌ها در استرالیا آزمایش خواهند کرد.

طرفین توافق نامه آزمایشی را امضا کرده اند که طبق آن اسپارک تکنولوژیز و DIT آزمایشات میدانی مشترک را روی پل West Beach در آدلاید و اسکله‌ای در Eyre Peninsula انجام می‌دهند.

DIT دارایی‌هایی به ارزش تقریباً ۴۵ میلیارد دلار دارد که می‌توان از فناوری EcoSparc برای بهبود عملکرد آن‌ها استفاده نمود.

نیک اولوفلین مدیرعامل شرکت اسپارک تکنولوژیز  می‌گوید: «ما انتظار داریم که این توافق‌نامه  نخستین کار مشترک ما باشد و پس از آن بتوانیم از این فناوری در کارهای بعدی نیز استفاده کنیم. این همکاری مشترک گامی مهم در مسیر پذیرش جهانی پوشش ضدخوردگی شرکت اسپارک تکنولوژیز است.»

جایی که برای اولین آزمایش انتخاب شده یکی از مکان‌های بسیار خورنده ساحلی بوده که از این نظر مکانی ایده‌آل برای تست این فناوری است تا عملکرد EcoSparc در یک شرایط سخت مورد آزمایش قرار گرفته باشد.

به گفته مسئولان این شرکت، آزمایشات میدانی پیش‌رو، مرحله نهایی فرآیندی است که بیش از چهار سال تحقیق و توسعه را با خود به همراه داشته و همچنین بیش از ۱۰،۰۰۰ نقطه داده بر اساس تست‌های آزمایشگاهی به دست آمده است. پیش از این، آزمایش‌های مقاومت در برابر چرخه حرارتی بحرانی توسط شرکت ثالثی انجام شده که نتایج نشان می‌دهد هنگام استفاده از پوشش‌های تقویت شده با ECOSPARC در مقایسه با پوشش‌های بدون ECOSPARC، کاهش قابل توجهی در ترک خوردگی به دست می‌آید. پیشگیری و به تعویق انداختن ترک خوردگی نقش مهمی در گسترش عمر پوشش‌های محافظ دارد. یکی از علت‌های اصلی وخامت پوشش، که منجر به خوردگی و تخریب می‌شود، بروز ترک در جوش‌ها و سطوح زاویه‌ای است.

در طول این آزمایش‌ها، عملکرد پوشش پیشرفته ECOSPARC با یک منطقه کنترل پوشیده شده با یک پوشش ضدخوردگی موجود در بازار مقایسه می‌شود.