شرکت برزیلی وگ کوتینگز (WEG Coatings) با شرکت کانادایی جیآیتی کوتینگز (GIT Coatings)، توافقنامهای برای تقویت عرضه محصولات حوزه نانوپوشش با قابلیت استفاده در بخش دریایی امضاء کردند. این قرارداد برای عرضه این محصولات در بازارهای بینالمللی به امضاء رسیده است.
نانوپوششهای ضدخزه وارد بازار جهانی میشوند
مشارکت بین GIT و WEG بر اساس یک چشمانداز مشترک نوآوری است که کارایی حمل و نقل دریایی را افزایش داده و در عین حال هزینهها را کاهش میدهد. هر دو شرکت از نقاط قوت و تخصص یکدیگر برای ارتقای محصول و ارائه راهحلهای متناسب با مشتریان خود استفاده میکنند. این همکاری رشد تصاعدی GIT را به عنوان ارائهدهنده راهحلهای مبتنی بر گرافن نشان میدهد که به مالکان کشتی کمک میکند تا هزینههای سوخت خود را کاهش دهند و ردپای کربن خود را کم کنند.
مو آلگرموزی مدیر عامل GIT ، در مورد این همکاری جدید میگوید: «امروز همکاری رسمی با شرکت وگکوتینگز را اعلام میکنیم. این همکاری مشترک صنعت کشتیرانی را به سوی آیندهای سازگارتر با محیط زیست برده و ما همچنان به ارائه پایدارترین و موثرترین راهحلهای مربوط به پوشش ادامه میدهیم. چشمانداز مشترک ما، تقویت عرضه محصولات در بازارهای جهانی را به واقعیت تبدیل میکند.»
رافائل تورزان، مدیر عامل WEG، در مورد نیاز به نوآوری و همکاری با شرکای مانند GIT میگوید: «همکاریهای راهبردی برای ارتقای نوآوری و پیشرفت فناورانه نقش کلیدی برای WEG دارد. مشارکت ما با GIT برای ارائه راهحلهای پوششدهی بسیار کارآمدتر و پایدارتر به بازار دریایی جهانی بسیار مفید خواهد بود.»
فناوری گرافن XGIT-Prop Git، که توسط GIT ساخته شده است، این پتانسیل را دارد که مصرف سوخت را کاهش داده و باعث انتشار گازهای گلخانهای کمتری شود. XGIT-Prop Git یک روکش سخت است که سطح اصطکاک فوقالعاده کمی را برای افزایش عملکرد کشتی ایجاد میکند. این کار بدون استفاده از بیوسیدها، روغنهای سیلیکون یا ترکیبات سمی انجام میشود. پیشبینی میشود این پوشش با کاهش اصطکاک بین بدنه کشتی و آب و از بین بردن رشد خزههای دریایی در هنگام سفر کشتی، بین پنج تا هفت درصد صرفه جویی در مصرف سوخت را فراهم کند. XGIT-Prop Git یک روکش مبتنی بر گرافن است که برای آزاد کردن رسوبات رشد کرده بر روی پروانههای کشتی و کاهش تعداد دفعات پولیش یا تمیز کردن پروانه طراحی شده است. همچنین راندمان پیشراننده پروانه را حفظ میکند و آسیب ناشی از کاویتاسیون را کاهش میدهد و در نتیجه باعث کاهش انتشار سر و صدا میشود.