کمک نانو به پیشرفت شرکت اینتل

شرکت اینتل اعلام نموده که در حال آزمایش مواد جدیدی برای بهبود عملکرد تراشه‌های خود می‌باشد. مسئولان این شرکت با همکاری شرکت انگلیسی Qinetiq خبر از ساخت تراتریستور کوانتومی جدید دادند که بر اساس ماده‌ای به نام Indium antimonide ساخته می‌شد. ویژگی‌های اتمی این ماده موجب بهبود فوق‌العاده عملکرد تراشه شده و همین باعث شد تا اینتل یک گام جلوتر از رقیبان خود یعنی dvanced Micro Devices و IBM قرار گیرد.

شرکت اینتل اعلام نموده که در حال آزمایش مواد جدیدی برای بهبود عملکرد تراشه‌های خود می‌باشد. مسئولان این شرکت با همکاری شرکت انگلیسی Qinetiq خبر از ساخت تراتریستور کوانتومی جدید دادند که بر اساس ماده‌ای به نام Indium antimonide ساخته می‌شد. ویژگی‌های اتمی این ماده موجب بهبود فوق‌العاده عملکرد تراشه شده و همین باعث شد تا اینتل یک گام جلوتر از رقیبان خود یعنی Advanced Micro Devices و IBM قرار گیرد.
Indium antimonide به دلیل دارا بودن قابلیت افزایش ۵۰ درصدی عملکرد ترانزیستور از اهمیت خاصی برخوردار است و این برای صنعتی که حیات آن وابسته به حرکت الکترون‌ها است تا ده‌برابر توان مصرفی را کاهش می‌دهد. اگر شما تا به حال دقت کرده باشید، که باطری لب‌تاپ شما چقدر سریع تمام می‌شود اهمیت این موضوع را درک خواهید کرد. کاری که این ماده می‌کند هموارکردن مسیر حرکت الکترون‌ها است. به این ترتیب الکترون‌ها ضمن مصرف توان کمتر از نقطه‌ای روی ترانزیستور به نقطه دیگر بسیار سریع‌تر حرکت می‌کنند.
سرعت بالا و توان مصرفی کمتر است که توجه سرمایه‌گذاران را به این دستاورد شرکت اینتل معطوف می‌دارد زیرا در واقع این امر نشان می‌دهد چگونه فناوری نانو قادر است تا رشد شرکت در دراز مدت را تضمین کرده و مسیر آن را هموار سازد.