همکاری شرکت کونارکا و ۳i جهت سرمایه گذاری خطر پذیر در فناوری نانو

شرکت – کورنارکا – از طریق سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر شرکت – ۳i – مبلغ ۲۰ میلیون دلار تأمین مالی نموده است. این سرمایه‌گذاری جهت حضور در بازار یازده میلیارد دلاری انرژی انجام می شود.

شرکت “کورنارکا” از طریق سرمایه‌گذاری خطر‌پذیر شرکت “۳i” مبلغ ۲۰ میلیون دلار تأمین مالی نموده است. این سرمایه‌گذاری جهت حضور در بازار یازده میلیارد دلاری انرژی انجام می شود.
شرکت فناوری های کونارکا مبتکر در توسعه محصولات Power plastic می‌باشد. این محصول قابلیت تبدیل نور به انرژی را دارد. این نأمین مالی توسط شرکت “۳i” که یک شرکت سهامی خاص برجسته در امور سرمایه‌گذاری خطر‌‌پذیر می‌باشد انجام شده است.
کورناکا تصمیم دارد تا با استفاده از این حمایت‌ مالی علاوه بر رشد بیشتر شرکت خط‌مشیِ شراکتِ جهانی خود را ادامه داده و تلاش‌های جاری خود را در زمینه توسعه و تحقیق حمایت کند.
Marco Maschek یکی از شرکاء “۳i” و Michael Ware مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری در بازار انرژی های نو همزمان با تأمین مالی کونارکا به جمع هیأت مدیره آن شرکت محلق شده‌اند. آقای Marco Maschek ، (از شرکاء ۳i) می‌گوید: انرژی یکی از مهمترین مسائلی است که دنیا در این قرن با آن روبروست. امروزه کمتر ازیک درصد کل انرژی تولید شده، از طریق خورشید می‌باشد.
بر پایه گفته تعدادی از کارشناسان، تجارت انرژی‌های خورشیدی در سال ۲۰۰۴ هشت میلیارد دلار درآمدزایی داشته است، که این رقم در سال ۲۰۰۵ به یازده میلیارد دلار افزایش یافته است و می‌تواند تا آخر دهه جاری میلادی به بیش از ۳۰ میلیارد دلار در سال برسد.
شرکت کونارکا با سرمایه گذاری اولیه ۶۰ میلیون دلاری در سال ۲۰۰۱ بنا شد. این شرکت پیشرفت‌های قابل توجهی در فعالیت‌های فناوری تولید برق به کمک باطری های خورشیدی داشته است. در سال ۲۰۰۴ کونارکا فعالیت‌های تحقیقاتی خود را در زمینه فتوولتائیک (تولید برق از نور) آغاز کرد. کونارکا همچنین حضور خود را در اروپا با تأسیس مرکز جدیدی شامل آزمایشگاه تحقیقاتی در کشور آلمان با مشارکت Leonard kurz GmbH تقویت کرد. این شرکت به خاطر مشارکت فعال در بازار انرژی و فناوری نانو به عنوان صد شرکت برتر در زمینه توسعه فناوری نانو درصنعت برق شناخته شد.
درباره ۳i :3i یکی از شرکت‌های بین‌المللی سهامی خاص در زمینه سرمایه‌گذاری‌های خطر‌پذیر است که در سال ۱۹۴۵ بنا نهاده شد. هدف این شرکت فعالیت در معاملات سهام، رشد سرمایه و سرمایه‌گذاری خطر‌پذیر است تا بدین وسیله شرکت‌های پیشرو را به بازار معرفی نماید. این شرکت از زمان شکل‌گیری تاکنون بالغ بر ۳۲ میلیارد دلار در سراسر دنیا سرمایه‌گذاری کرده است، دارای ۷۰۰ پرسنل بوده و در ۱۴ کشور در حال فعالیت است.
در ایالت متحده، ۳i هم در شرکت‌هایی با فناوری‌های قدیمی‌تر و هم در شرکت‌هایی با فناوری‌های نوین در زمینه‌های نرم‌افزار، ارتباطات، نیمه‌هادی‌ها و بخش سلامت و بهداشت سرمایه‌گذاری می‌کند. ۳i با استفاده از سرمایه‌گذاری‌ها و تجارب عملیاتی و شبکه جهانی مؤسسات تابع خود سعی دارد تا ارزش اوراق بهادار خود و شرکایش را بالا ببرد. ۳i با داشتن سابقه و دانش در زمینه سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر، در زمینه راه اندازی کسب وکارهای مختلف، حمایت و راهنمایی خود را به دیگران ارائه می‌دهد. این شرکت یکی از سرمایه‌گذاران فعال در مراحل اولیه و نهایی شرکت ها است و دارای ۱۰ شریک در ایالات متحده می باشد.