گزارشی از برگزاری سمینار آشنایی با فناوری‌نانو در دانشگاه یزد

سمیناری با عنوان آشنایی با فناوری‌نانو در دانشگاه یزد، با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو، چهاردهم اردیبهشت ماه سال جاری با حضور حدود ۳۰۰ نفر از دانشجویان و محققان یزدی در آمفی تئاتر شهید عباس‌پور سازمان آب و برق این شهر، توسط انجمن علمی- دانشجویی فناوری‌نانو این دانشگاه، برگزار شد و در آن دانشجویان نتایج تحقیقات خود را در قالب مقالاتی به صورت شفاهی و پوستر ارائه کردند.

سمیناری با عنوان آشنایی با فناوری‌نانو در دانشگاه یزد، با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو، چهاردهم اردیبهشت ماه سال جاری با حضور حدود ۳۰۰ نفر از دانشجویان و محققان یزدی در آمفی‌تئاتر شهید عباس‌پور سازمان آب و برق این شهر، توسط انجمن علمی- دانشجویی فناوری‌نانو این دانشگاه، برگزار شد و در آن دانشجویان نتایج تحقیقات خود را در قالب مقالاتی به صورت شفاهی و پوستر ارائه کردند.
در بخش صبح این سمینار، پس از تلاوت قرآن و مراسم افتتاحیه، دبیر همایش ضمن عرض خیرمقدم به تمامی شرکت کنندگان، گزارشی از اهداف و نحوه برگزاری سمینار ارائه کرد و پس از ایشان آقای دکتر مکیان رئیس دانشگاه یزد در سخنانی از برگزاری این همایش و فعالیت دانشجویان برگزارکننده همایش قدردانی نمودند و با اشاره به رشد آمار مقالات محققان دانشگاه یزد اظهار امیدواری نمودند تا در زمینه فناوری‌نانو نیز این روند رشد ادامه داشته باشد.
در ادامه آقای دکتر اختیاری از پارک علم و فناوری یزد، حمایت بیشتر از چنین فعالیت‌هایی را لازمه شکوفایی فناوری‌های نوظهور و پیشرفته در دانشگاه‌‌ها دانستند. ایشان با اشاره به افزایش قابل توجه سطح آگاهی محققان یزدی نسبت به فناوری‌نانو پس از برگزاری دو سمینار در این موضوع در طی چند ماه گذشته در سطح یزد، افزایش تحقیقات دانشجویی و چاپ مقالات بین المللی را توسط محققان یزدی پیش‌بینی کرد، پس از وی آقای مهندس حبیب نژاد از ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو، راجع به نحوه حمایت ستاد از فعالیت‌های تحقیقاتی محققان و جوایز تشویقی ستاد به ایشان در زمینه پایان‌نامه‌های دانشجویی، مقالات، انتشار کتب مرتبط با فناوری‌نانو، ثبت پتنت و … صحبت نمودند.
پس از این بخش، دو کارگاه آموزشی در زمینه آشنایی عمومی با فناوری‌نانو و معرفی نانومواد با حضور جمع کثیری از شرکت کنندگان در همایش برگزار شد که بسیار مورد توجه و استقبال حضار قرار گرفت.
در نوبت بعد از ظهر، در دو سالن مجزا تعدادی از مقالات دریافت شده توسط دبیرخانه همایش ارائه شد.
طبق اعلام دبیرخانه این همایش، ۳۰ مقاله در زمینه فناوری‌نانو به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که ۶ مقاله از این تعداد به عنوان مقاله برای ارائه شفاهی و ۱۰ مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شدند.
لازم به ذکر است که در پایان، به مقالات و پوسترهای برتر به رسم یادبود جوایزی نیز اهدا گردید.