معرفی گزارش شرکت‌های فعال فناوری نانو در چین در سال ۲۰۰۶

شرکت nABACUS Pty ltd از انتشار اولین گزارش صنعتی سال ۲۰۰۶ خود در کتاب آبی مجموعه گزارش‌های فناوری‌نانو صنعتی خبر داد. به گفته Yingqui He از تحلیگران ارشد nABACUS، گزارش وضعیت صنعتی سال ۲۰۰۶ چین این گزارش نتیجه نهایی تحلیل دوازده ماهه شرکت‌های درگیر در تولید محصولات دست اول و نیز محصولات توسعه یافته فناوری‌نانو در چین می‌باشد.

شرکت nABACUS Pty ltd از انتشار اولین گزارش صنعتی سال ۲۰۰۶ خود در کتاب آبی مجموعه گزارش‌های فناوری‌نانو صنعتی خبر داد. به گفته Yingqui He از تحلیگران ارشد nABACUS، گزارش وضعیت صنعتی سال ۲۰۰۶ چین این گزارش نتیجه نهایی تحلیل دوازده ماهه شرکت‌های درگیر در تولید محصولات دست اول و نیز محصولات توسعه یافته فناوری‌نانو در چین می‌باشد.
از ۶۰۰ شرکت فناوری نانو مورد بررسی ۸۰ شرکت فعال‌تر و نیز شرکت‌هایی که باید مورد مطالعه قرار گیرند در گزارش کتاب آبی گنجانده شده‌اند. این شرکت‌ها از لحاظ درجه مشارکت در توسعه و یا تولید کالاهای فناوری نانو و نیز ظرفیت و توانایی آنها برای تولید در مقیاس صنعتی مورد بررسی قرار گرفتند.
خانم He در این باره می‌گوید: کیفیت شرکت‌هایی که بررسی نمودیم بسیار ما را تحت تأثیر قرار داد به طوری که بیش از ۹۰% شرکت‌هایی که در این گزارش به آنها اشاره شده بود دارای گواهینامه ISO بودند.
این گزارش تنها به شرکت‌هایی می‌پردازد که در چین واقع شده‌اند و تنها شرکت‌هایی در این گزارش آمده‌اند که به تولید کالاهای دست اول چینی مبتنی بر فناوری نانو و یا توسعه کالاهای فناوی نانو در چین اشتغال داشته باشند. برای آن که نام شرکتی در این گزارش بیاید لازم است، حداقل بازگشت سرمایه سالانه و یا سرمایه به نسبت رسیده آن ۱۰ میلیون  RMB(واحد پول چین) باشد تا به این ترتیب امکان قرار دادن آن در زمره شرکت‌های برجسته با موقعیت منحصر به فرد و دارای رشد سریع قرار گیرد، که احیاناً شرکت‌های خارجی هم جهت سرمایه‌گذاری یا واگذاری امتیاز به آن توجه داشته باشند. بنابر گزارش‌های رسیده تقریباً بخش عمده‌ای از این شرکت‌ها (بیش از ۵۰%) دارای بازگشت سرمایه سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون RMB می‌باشند.
تعداد شرکت‌های فناوری نانو به طور روزانه در حال افزایش است در عین حال تنها بخشی از این تعداد زیاد شرکت‌های چینی فعال، محصول قابل توجهی در این زمینه داشته و یا دارای فعالیت تجاری مرتبط با نانو بوده و یا این که کارمندان تمام وقتی را به این بخش اختصاص داده‌اند. در مجموعه منتخبی از این شرکت‌ها، سازمان‌های دولتی دانشگاهی که به صورت شرکت فعالیت دارند و نیز شرکت‌های بسیار کوچک فراوانی که وابسته به این سازمان‌های دولتی دانشگاهی بوده و به صورت پاره‌وقت توسط آنها و یا افراد دانشگاهی اداره می‌شود درنظر گرفته نشده‌اند. همچنین در این گزارش شرکت‌هایی که ما موفق نشدیم تأییدی بر ادعای آنان مبنی بر توسعه فعال فناوری نانو، یا دارا بودن محصولات فناوری نانو و یا استفاده از فناوری نانو پیدا کنیم، گنجانده نشده‌اند. علاوه بر این، گزارش، شرکت‌هایی که بخش‌های توسعه و تولید مرتبط با فناوری نانو آنها در تایوان یا هنگ‌کنگ قرار دارد را نیز شامل نمی‌شود.
مجموعه Blue Book به تحلیل شرکت‌های فناوری نانو و بخش‌های صنعتی مرتبط با آن که در استرالیا و نیوزیلند و آسیا واقعند می‌پردازد. اطلاعات این مجموعه، شامل داده‌های مالی و فنی و اطلاعات زمینه‌ای مرتبط با جامعه سرمایه‌گذاری و شرکت‌هایی که به دنبال گسترش بازار خود و ارزیابی مخاطرات و فرصت‌های بازار هستند و نیز شرکت‌هایی که به دنبال فرصت‌هایی برای مشارکت و الحاق مخاطره‌آمیز بوده و یا این که می‌خواهند امتیاز خود را به دیگری واگذار کرده و یا امتیازی را دریافت دارند، می‌باشد.
این مجموعه همچنین اطلاعات مرتبطی برای صنعت‌گران و سیاستگذارانی که به دنبال ارزیابی تمایل بخش صنعت و ارزیابی موقعیت آن بخش در بازار بین‌المللی هستند را فراهم می‌کند.
nABACUS یک شرکت مشورتی و تحلیلی فناوری نانو می‌باشد که مجموعه خوبی از خدمات تخصصی را برای دولت‌ها و صنایع مختلف فراهم می‌آورد. هدف و بخش عمده فعالیت این شرکت به واسطه‌گری در فناوری نانو در مقیاس وسیع اختصاص دارد. این کار باعث می‌شود تا تولیدکنندگان و توسعه‌دهندگان فناوری نانو به همراه شرکت‌های تجاری و توزیع کننده در کنار هم قرار گیرند. این شرکت همچنین استفاده‌ از فناوری نانو در محصولات، فناوری، تجارت و آمادگی سرمایه‌گذاری شرکت‌های مرتبط با نانو را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.