استفاده از نانوروکش‌ها در ساخت سمعک‌

شرکت زیمنس برای اولین بار از فناوری نانو در ساخت سمعک‌ استفاده کرد. این شرکت از پوشش‌های نانوساختاری بسیار نازک و با خاصیت ضد چسبندگی، در جدیدترین سمعک‌ها برای جلوگیری از آلوده شدن آنها استفاده کرده است.

شرکت زیمنس برای اولین بار از فناوری نانو در ساخت سمعک‌ استفاده کرد. این شرکت از پوشش‌های نانوساختاری بسیار نازک و با خاصیت ضد چسبندگی، برای جلوگیری از آلودگی سمعک‌های جدید خو استفاده کرده است.
این محصول به علت آب‌گریز و چربی‌گریز بودن، در برابر آب و دیگر مایعات، مانند روغن‌ها، کاملاً مقاوم، و استفاده از آن برای کودکان و بزرگسالان مناسب است. خواص ضدآب این محصول باعث کاهش زیان‌های وارده به آن و در نتیجه بهبود کیفیت و افزایش اعتماد عمومی نسبت به این محصول می‌شود.
به اعتقاد پاملا بورتن، مدیر بخش تولید سمعک شرکت زیمنس، همچنان که سمعک‌ها با ابزار الکترونیکی کوچک تجهیز می‌شوند، باید آنها را در برابر عوامل مشکل‌ساز مانند رطوبت، چرک گوش و تعرق محافظت کرد. برای نیل به این هدف شرکت زیمنس از نانوروکشی که کاربردهای رایجی در صنایع دیگر مانند ابزار پزشکی، دندانپزشکی و الکترونیک دارد استفاده کرده است.
معمول‌ترین راه حل برای آسیب‌پذیری سمعک‌های معمولی در برابر آب، که رایج‌ترین مشکلی است که برای استفاده کنندگان پیش می‌آید، استفاده از قاب‌های پلاستیکی یا کیت‌های خشک‌کن ویژه سمعک، است؛ راه‌حلی که هم هزینه بر و هم بعضاً غیرمفید بوده است.
با قرار دادن نانوروکش‌ها روی سمعک‌ها، رطوبت و تعرق به جای نفوذ به درون سمعک و آسیب‌ رساندن به باطری و دیگر ادوات آن، از سطح سمعک سُر خورده و از آن جدا می‌شوند. از دیگر مزایای این دستگاه، سهولت تمیز کردن آن است.
شرکت زیمنس اعلام کرده است که قبل از اطمینان از افزایش طول عمر مفید و کارایی این محصول از عرضه آن به بازار خودداری خواهد کرد.