کامپیوترهای ارزان قیمت مبتنی بر فناوری نانو

آقای عبدالکلام مدیر عامل شرکت APJ از شرکت IBM خواست تا با توسعه کامپیوترهای میزی ارزان قیمت مبتنی بر فناوری نانو به سکوی دانش جهانی بپیوندد.

آقای عبدالکلام مدیر عامل شرکت APJ از شرکت IBM خواست تا با توسعه کامپیوترهای میزی ارزان قیمت مبتنی بر فناوری نانو به سکوی دانش جهانی بپیوندد.
آقای Town Hall سخنگوی شرکت IBM در این باره معتقد است که سکوی دانش جهانی که شامل شرکائی از کشورهای مختلف است، قادر به طراحی، توسعه، بازاریابی و تولید محصولات ارزان قیمت خواهد بود. صنعت خودروسازی، ICT،‌ الکترونیک،‌ بهداشت و درمان و انرژی،‌ زمینه‌هایی هستندکه می‌توان تقاضای بازار آنها را مورد بررسی قرار داد.
شرکت‌های چند ملیتی، در کنار دیگر فعالیت‌های مشترک خود، می‌توانند به طراحی و تولید کامپیوترهای میزی با قابلیت چند زبانه بودن و دارا بودن سیستم عامل با منبع رایگان بپردازند. همچنین دانشجویان باید بتوانند از کامپیوتر‌های میزی به عنوان کتاب دیجیتالی، نوت بوک و تجهیزات یادگیری الکترونیکی استفاده کنند. این دستگاه باید به ساده‌تر کردن زندگی دانشجویان کمک کند تا با صرفه‌جویی در وقت، زمان لازم جهت خلق ایده‌های نو در زمینه‌های تحصیلی خود را داشته باشند.
آقای عبدالکلام معتقد است چالش موجود در این میان، طراحی، تولید و توسعه و بازاریابی کامپیوترهای میزی با قیمت ۱۵۰ دلار است.
شرکت IBM در فکر ایجاد همکاری مشترک با صنعت هند، جهت توسعه ادوات سخت‌افزاری و سیستم‌های نرم‌افزاری است تا با تولید این کامپیوترها علاوه بر شمار بسیاری از کاربران حرفه‌ای و اجرایی، به بیش از ۳۰۰ میلیون دانشجو در هند کمک کند. آقای عبدالکلام تأکید جدی بر توسعه کامپیوترهای مبتنی بر فناوری نانو دارد. نسل آینده بسیاری از کامپیوترها و لوازم جانبی آنها نانومقیاس خواهند بود.