انتشار کتاب ساخت اولین آسانسور فضایی

گروه Lift Port، از شرکت‌های فعال در زمینه بالابرهای فضایی، خبر از چاپ کتاب با عنوان «Lift Port  آسانسور فضایی: گشایش فضا برای همه» داده است، که در آن به معرفی راه جدیدی برای ارسال انسان و بار به فضا پرداخته است.

این کتاب به موضوع ساخت اولین آسانسور فضایی به صورت تجاری توسط این شرکت می‌پردازد و در آن به بررسی دیدگاه‌های علمی و اجتماعی ساخت این آسانسور نیز پرداخته شده است. همچنین نظرات نزدیک به ۴۰ تن از نویسندگان و پیشکسوتان علم و فضا در این کتاب منعکس گردیده است. این کتاب هم جنبه‌های علمی یعنی ساختار فیزیکی اولین آسانسور فضایی دنیا و هم جنبه‌های اجتماعی و اثرات تجاری آن را بررسی می‌کند.
تمامی فصول غیر تخیلی این کتاب که مرتبط با دانش ساختار آسانسور فضایی از جمله «نیروی محرک آسانسور فضایی» و «راکت‌ها و آسانسور فضایی» می‌باشد، با جنبه‌های اجتماعی و تجاری این محصول در هم آمیخته است و در کنار آنها داستان‌ها و مقالات کوتاهی از نویسندگان داستان‌های علمی تخیلی مانند کیم استنلی رابینسون وسرآرتور کلاک نیز آمده است.
این کتاب توسط Meisha Merlin به چاپ رسیده است. هم اکنون جهت خرید مستقیم و کسب اطلاعات بیشتر یا عضویت رایگان مجله آسانسور می‌توان به آدرس www.Liftport.com مراجعه کرد. قیمت کتاب ۹۵/۱۶ دلار می‌باشد.
جهت ارسال بار به فضا از طریق آسانسور فضایی این شرکت، آنها از یک طناب کامپوزیتی دارای نانولوله‌های کربنی که به طول ۶۲۰۰۰ مایل از زمین تا فضا امتداد دارد استفاده کرده‌اند. این آسانسور از وسط اقیانوس آرام در استوا تا یک سکوی ساخت شده در فضا امتداد دارد. یک بالابر مکانیکی اشیائی از قبیل ماهواره‌ها، سیستم‌های خورشیدی و یا انسان را از طریق طناب فوق‌الذکر به آسمان هدایت می‌کند.
یک مرکز فرماندهی در Bremerton در Wash نیز توسط شرکت Lift Port جهت توسعه اولین آسانسور فضایی اختصاص یافته است.