استفاده از نانوالماس‌ها در تولید صفحه نمایش

موسسه Advance Nanotech ، اولین حامی و سرمایه‌گذار برنامه‌های تجاری‌سازی فناوری نانو اعلام کرد، یکی از توابع این شرکت به نام NanoFED با همکاری دانشگاه Bristol چهار اختراع در زمینه نیمه‌هادی‌های نانوالماس در دست ثبت دارد.

مؤسسه Advance Nanotech، اولین حامی و سرمایه‌گذار برنامه‌های تجاری‌سازی فناوری‌نانو اعلام کرد، یکی از توابع این شرکت به نام NanoFED با همکاری دانشگاه Bristol چهار اختراع در زمینه نیمه‌هادی‌های نانوالماس در دست ثبت دارد. NanoFED دارای یک مجوز انحصاری از دانشگاه Bristol برای بهره‌برداری اقتصادی از فناوری‌نانوالماس است.
NanoFED هم‌اکنون در حال توسعه فناوری تولید نوعی صفحه نمایش کم ولتاژ و کاملاً مسطح با درخشش و کیفیت رنگ بالا است که با خطوط تولید موجود سازگار است.
صفحه نمایش‌های تخت این شرکت کاربردهای بالقوه وسیعی شامل تلفن همراه، خودرو، تلویزیون و مانیتورهای با وضوح بالا دارند. NanoFED راهی را هموار می‌کند که منجر به ایجاد نسل جدیدی از صفحه‌نمایش‌ها با کارایی بالا و قیمت پایین می‌شود که گستره کاربرد آن از رایانه‌های جیبی (PDA) و تجهیزات احراز هویت گرفته تا وسایل سرگرمی را شامل خواهد شد.
فعالیت مشترک دیگر NanoFED و دانشگاه Bristol تولید نانوساختارهای مبتنی بر اکسید روی جهت تولید نورهای ترکیبی فسفری است که در انواع لامپ‌تصویرها کاربرد دارد.