توسعه خودروهای برقی مبتنی بر فناوری نانوباتری

شرکت فناوری Altairnano ، تولید کننده بزرگ نانومواد سرامیکی و فناوری سیستم‌های باتری دارای توان بالا، اعلام کرده است، یک سفارش اولیه به مبلغ ۷۵۰ هزار دلار از طرف شرکت Phoenix Motorcars برای باتری‌های دارای توان بالا و قابلیت شارژ سریع خود دریافت کرده است.

شرکت فناوری آلتایرنانو(Altairnano) تولیدکننده بزرگ نانومواد سرامیکی و فناوری سیستم‌های باتری توان بالا، اعلام کرده است که یک سفارش اولیه به مبلغ ۷۵۰ هزار دلار از طرف شرکت Phoenix Motorcars برای باتری‌های توان بالا و قابل شارژ سریع خود دریافت کرده است. این باتری از فناوری انحصاری باتری یون نانولیتیوم شرکت بهره خواهد برد.
وانیل ریجرت، رئیس Phoenix Motorcars، می‌گوید:»تلفیق فناوری باتری نانولیتیوم با سیستم نیروی محرکه بهینه شده، انگیزه‌ای برای از سر گرفتن و درک قابلیت‌های خودروی برقی ایجاد می‌کند. ما خود را برای تولید هزاران خودرو در چند سال آینده آماده می‌کنیم«.
دکتر آلن جی.گوچر رئیس و مدیر اجرایی آلتایرنانو می‌گوید:» فناوری اختصاصی ما این قابلیت را دارد که یک باتری ایمن، دارای طول عمر و کارایی بالا را عرضه نماید. نبود چنین باتری در گذشته، یکی از اصلی‌ترین موانع تجاری‌سازی موفق خودروهای برقی بوده است«.
در اوایل سال ۲۰۰۵، آلتایرنانو اعلام کرد که یک ماده مخصوص الکترود باتری توسعه داده است که در آزمایش‌های انجام شده، سرعت شارژ بسیار بالایی را از خود نشان داده است. این شرکت در سپتامبر ۲۰۰۵ اعلام کرد که از طریق دستیابی به یک طراحی پیشرفته برای باتری، گامی دیگر به تجاری‌سازی محصول خود نزدیک شده است. در اول فوریه ۲۰۰۶، این شرکت اعلام کرد که تولید این باتری را در Anderson شروع کرده و در ۲۳ می‌ همان سال نیز اظهار داشت که محصول تولید شده، آزمایش‌های کلیدی مورد نیاز برای ایمنی را با موفقیت پشت سر گذاشته است. تمام مراحل ذکر شده، برای ورود این محصول به بازار خودروهای برقی مورد نیاز بود.
گام بعدی، قبل از همکاری با یک شرکت تولیدکننده خودروهای برقی، مشارکت با یک شرکت معتبر در زمینه تولید موتورهای برقی بود. در هشتم می‌۲۰۰۶ آلتایرنانو اعلام کرد که با شرکت مهندسی Boshart موافقت‌نامه همکاری امضا کرده است.
Boshart و آلتایرنانو یک موتور برقی همراه با سیستم باتری مناسب را به شرکت Phoenix Motorcars پیشنهاد کردند. پیشنهاد ارائه شده راه‌حلی برای شرکت Phoenix بود که به دنبال یک باتری با ویژگی‌هایی مانند تطابق با انواع خودروها، سرعت، وزن، زمان شارژ، قیمت و عملکرد مناسب بود. به‌علاوه، آلتایرنانو قادر بود ویژگی‌های ایمنی مورد نیاز برای باتری جهت استفاده در صنعت را تأمین نماید.