ثبت اختراع نانوکامپوزیت‌های جدید شرکت NaturalNano

شرکت NaturalNano یک شرکت فعال در زمینه علم مواد و فناوری‌نانو است که نانولوله‌ها را تجاری می‌کند. این شرکت خبر داد که یک اختراع جدید جهت پیشرفت در تولید نانوکامپوزیت‌های مورد استفاده در صنایع پلاستیک و پلیمر به ثبت رسانده است.

شرکت NaturalNano یک شرکت فعال در زمینه علم مواد و فناوری‌نانو است که نانولوله‌ها را تجاری می‌کند. این شرکت خبر داد که یک اختراع جدید جهت پیشرفت در تولید نانوکامپوزیت‌های مورد استفاده در صنایع پلاستیک و پلیمر به ثبت رسانده است.
دکتر Cathy A. Fleischer مدیر فنی این شرکت گفت: این اختراع در بهبود پلیمرها و پلاستیک‌های مورد استفاده در صنایع هوافضا، الکترونیک، بسته‌بندی و اتومبیل که به مواد منعطف، مستحکم و مقاوم در دمای بالا نیاز دارند کاربرد چشم‌گیری دارد.
نکته قابل توجه این است که نانولوله‌های عمل شده با هالوسیت نیاز به ورقه‌سازی را که یک مرحله تولیدی اضافی برای مواد نانورسی قدیمی بود از بین می‌برد. ورقه‌سازی شامل جداسازی لایه‌های رسی با فرآیندهای شیمیایی و یا دیگر فرآیندهاست. در صورت وجود نقاط ضعیف یا غیریکنواخت در پلاستیک که منجر به شکست ترد می‌گردد، ورقه‌سازی سبب ایجاد یک حالت غیریکنواختی می‌شود.
دکتر Fleischer گفت: با حذف فرآیند پرهزینه و زمان‌بر ورقه‌سازی، فناوری‌های جدید مربوط به نانوکامپوزیت‌ها سود بسیار زیادی برای تولیدکنندگان فراهم می‌کند. این امر به طور چشمگیری باعث کاهش هزینه و زمان می‌کند.
مزایای اصلی این نوع نانولوله‌های عمل شده با هالوسیت در صنایع پلاستیک و پلیمر، افزایش استحکام و مقاومت در برابر شکسته شدن هنگام اعمال تنش بدون از بین رفتن انعطاف‌پذیری ] توانایی پیچش بدون شکسته شدن[، بهبود یکنواختی مواد نهایی، کاهش وزن اجزاء تشکیل دهنده و بهبود کارائی در دماهای بالاتر است.
آقای Jay Batten گفت: “اضافه کردن مواد بهبود یافته نانویی مانند مواد توسعه یافته توسط شرکت NaturalNano می‌تواند باعث کاهش وزن یا افزایش کارآیی ساختارهای ترکیبی می‌شود که در صنعت تجهیزات ساختمانی و حمل و نقل استفاده می‌شوند. بنابراین می‌توان محصولاتی با ارزش بالاتر و یا قیمت پایین‌تر برای مصرف کنندگان نهایی تهیه کرد و این موضوع مهمترین هدف شرکت‌های عضو ما می‌باشد.
این فناوری‌های در حال اختراع را می‌توان جهت وارد نمودن اجزاء فعال مانند مواد معطر در لوله‌ها به منظور رهاسازی به کاربرد تا از آنها بتوان به خوبی نانولوله‌های فلزکاری شده در صنایع الکترونیک یا دیگر موارد کاربردی استفاده نمود. این تحقیق در آزمایشگاه‌های شرکت NaturalNano به خارج از آزمایشگاه منتقل شده است. اختراع این شرکت حدود یک سال پیش ثبت شده و شامل بیمه بین‌المللی است.
بر طبق گزارش انجمن صنایع پلاستیک بازار مربوط به نانوکامپوزیت‌های جدید برای صنایع پلاستیک امریکای شمالی در حدود ۳۰۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است. همچنین بر طبق پیش‌بینی محققان BCC مصرف جهانی نانوکامپوزیت‌ها در سال ۲۰۱۰ نرخ رشد سالانه بیش از %۲۲ خواهد داشت.