افتتاحیه کنفرانس مشترک نانو ایران – هند

روز نخست کنفرانس مشترک نانو ایران – هند یکشنبه با حضور پروفسور رائو مشاور ارشد نخست وزیر کشور هند در علم و فناوری، پروفسور هاشم رفیعی تبار و پروفسور غلامعلی منصوری برگزار شد.


روز نخست کنفرانس مشترک نانو ایرانهند یکشنبه با حضور پروفسور رائو مشاور ارشد نخست وزیر کشور هند در علم و فناوری، پروفسور هاشم رفیعی تبار و پروفسور غلامعلی منصوری برگزار شد.

در این کنفرانس که از ساعت ۳۰/۸ صبح الی ۳۰/۱۷ بعد از ظهر روز یکشنبه در تالار امام بیمارستان امام خمینی (ره) توسط مرکز تحقیقات علوم و فناوری در پزشکی با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، برگزار گردید، برترینهای فناوری نانو ایران و بسیاری از متخصصین ایرانی و هندی به ارائه نتایج تحقیقات خود در حوزه فناوری نانو پرداختند.

دبیر کنفرانس، دکتر سعید سرکار در آغاز این کنفرانس به ایراد سخنرانی پرداختند و در ادامه پروفسور رائو (به عنوان سخنران کلیدی این کنفرانس از کشور هند) به عنوان سرپرست سخنرانان موعو از کشور هند، در رابطه با موارد مهم شیمی نانو مواد صحبت کردند و پس از ایشان پروفسور هاشم رفیعی تبار (به عنوان سخنران کلیدی این کنفرانس از کشور ایران) در حوزه نانوبیوتکنولوژی سخنرانی کردند.

کارگاه‌های آموزشی با موضوعات نانومغناطیس در زمینه فیزیک مواد توسط پروفسور Sundersan و اصول اولیه شبیه‌سازی نانوساختارها در زمینه شیمی مواد توسط پروفسور Umesh V Waghmare به موازات سخنرانیهای بعد از ظهر یکشنبه برگزار شد.

به طور کلی در این کنفرانس، سخنرانیها در چهار محور مواد، شیمی، پزشکی و فیزیک برنامه‌ریزی شده است و پراکندگی آنها به ترتیب، ۱۱، ۴٫۴۵، ۴ و ۴ ساعت می‌باشد که روز اول مختص سخنرانیهای بخش فیزیک و پزشکی بود، همچنین روز دوم به شیمی و روز آخر به بخش مواد اختصاص دارد.

در حاشیه کنفرانس حاضر شاهد برپایی نمایشگاهی با حضور ۱۰ شرکت خصوصی و مراکز و موسسات دولتی فعال در حوزه فناوری نانو و ارائه ۷۹ مقاله داخلی و خارجی بصورت پوستر هستیم.