برپایی نمایشگاه محصولات شرکت‌های خصوصی داخلی فعال در عرصه فناوری نانو

در حاشیه برگزاری کنفرانس مشترک نانو ایران و هند در تالار امام بیمارستان امام خمینی، در روزهای هشتم تا دهم اردیبهشت، شاهد برپایی نمایشگاهی جانبی از دستاوردها و محصولات شرکت‌های خصوصی داخلی فعال در عرصه فناوری نانو هستیم.


در حاشیه برگزاری “کنفرانس مشترک فناوری نانوی ایرانهند” در تالار امام بیمارستان امام خمینی در روزهای هشتم تا دهم اردیبهشت، شاهد برپایی نمایشگاهی جانبی از دستاوردها و محصولات شرکت‌های خصوصی داخلی فعال در عرصه فناوری نانو هستیم. حضور ده شرکت فعال در این نمایشگاه و موفقیت آنها در تولید محصولات نانویی در سطوح نیمه صنعتی و صنعتی، ارائه و فروش برخی از این محصولات داخلی به خارج از کشور، نشان‌گر توان بالای پژوهشگران، دانشمندان و تولیدکنندگان ایرانی در حوزه فناوری نانو است.
بخش اخبار سایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، به منظور آشنایی مخاطبان با دستاوردها و محصولات شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، گفتگویی با این شرکت‌ها انجام داده است که در ذیل نتایج این گفتگوها در قالب معرفی اجمالی محصولات این شرکت‌ها آمده است:

شرکت نانو سیستم پارس
دارای میکروسکوپ تونلی روبشی با نام تجاری NAMA- SYSTEM است که قابلیت تصویربرداری از اتم‌ها با دقت آنگسترومی را دارد و اولین محصول فناوری نانو داخلی است که علاوه برعرضه به داخل کشور، دارای خریدار خارجی است.

شرکت پوشش‌های نانو ساختار
این شرکت تولید کننده سل Tio2 آمورف در محیط آبی، یک درصد وزنی، با اندازه ذرات ده نانومتر، سل Tio2 بلوری در محیط آبی، یک درصد وزنی، با اندازه ذرات ۳۰ نانومتر و سیستم رشد نانو ذرات در فاز گازی است.
شرکت پیشگامان نانو آریا
این شرکت دارای روغن موتور Nano oil است که نانو ذرات فولرین را در ترکیب روغن موتور استفاده کرده‌اند و با این کار بازده موتور را افزایش داده‌اند.
شرکت فناوری بن یاخته
مجموعه‌ای از دستگاه‌های الکتروریسی برای تولید نانو الیاف در مقیاس آزمایشگاهی و غیر صنعتی با نام تجاری نانوریس و مجموعه‌ای از داربست‌های نانوساختار مورد استفاده در مهندسی بافت با نام تجاری نانو ای سی ام از محصولات این شرکت می‌باشد.
شرکت نانو ستاره
این شرکت نمایندگی انحصاری پلاسما کٍم آلمان در کل خاورمیانه است که فروش نانومواد مثل نانو ذرات آهن، طلا، نقره، اکسید تیتانیوم و الماس و … را در داخل کشور انجام می‌دهند.
شرکت نرمین شیمی
تولیدکننده نانو ذرات نقره و دی اکسید تیتانیوم می‌باشد.
شرکت بسپار نانو بن
تولید افزودنی رنگ بر پایه پلی اولفین و پلی اتیلین برای اولین بار در دنیا، هم به صورت پودر و هم مستربچ که باعث براقیت و استحکام و افزایش راندمان تولید می‌شود. بومهای تک لایه نانویی بسته‌بندی جهت افزایش ماندگاری و حفظ ارزش غذایی نیز از جمله محصولات این شرکت می‌باشد.
شرکت نانو نصب پارس
این شرکت دارای محصولاتی مبتنی بر کلویید نانو ذرات نقره با نام نانوسید است.