همایش کاربردهای فناوری‌نانو در انرژی تجدیدپذیر

اخیراً انجمنِ NanoBusiness Alliance که یکی از بزرگترین انجمن‌های کسب‌‌و کار نانو است به همراه انجمن Colorado Nanotechnology Alliance اعلام کرده اند که در تاریخ &#۱۷۷۸&#۱۷۷۶ تا &#۱۷۷۸&#۱۷۷۸ جولای &#۱۷۷۸&#۱۷۷۶&#۱۷۷۶&#۱۷۸۴، کنفرانسی با عنوان «نشست انرژی تجدید پذیر نانویی» در شهر دنورِ ایالت کلورادو برگزار خواهند کرد.

اخیراً انجمنِ NanoBusiness Alliance که یکی از بزرگترین انجمن‌های کسب‌‌و کار نانو است به همراه انجمن Colorado Nanotechnology Alliance اعلام کرده اند که در تاریخ ۲۰ تا ۲۲ جولای ۲۰۰۸، کنفرانسی با عنوان «نشست انرژی تجدید پذیر نانویی» در شهر دنورِ ایالت کلورادو برگزار خواهند کرد.
در کنفرانس مذکور متخصصین مطرحی از سراسر جهان که در حوزه های انرژی تجدید پذیر و فناوری‌نانو فعالیت می کنند، گرد هم می آیند. تمرکز این کنفرانس بر روی تجارت، تجاری سازی و توان بالقوه توسعه اقتصادی فناوری های نوپا در حوزه انرژی تجدید پذیر است.
بیل ریتر (Bill Ritter)، فرماندار کلورادو درباره این کنفرانس گفت: «این کنفرانس، اهمیت فناوری‌های نانو را در دنیا به تصویر می کشد و به ما اجازه می دهد تا ساختار جدید و نوپای اقتصاد انرژی کلورادو را به همگان عرضه کنیم».
همچنین، ویسکنت کاپریو، نایب رییس انجمن NanoBusiness Alliance، گفت: «ما از قبل، به دنبال ایجاد فرصت های مناسب برای برگزاری دومین کنفرانس انجمن خود در ۵ سال گذشته بوده ایم و در نهایت دریافتیم که دنور برای فناوری نانو شهری ایده آل است زیرا این شهر با منابع انرژی تجدید پذیر در ارتباط است.»
علاوه بر دو انجمن ذکر شده، سایر شرکت کنندگان و حامیان کنفرانس مذکور عبارتند از: آزمایشگاه ملی انرژی تجدید پذیر (NREL) در کلورادو، اداره توسعه اقتصادی و تجارت بین المللی کلورادو، موسسه Patton Boggs و دانشگاه دنور (University of Denver).
دبی وودفارد، مدیر عامل انجمن NanoBusiness Alliance، گفت: «کلورادو با داشتن NREL و برخورداری از تمرکز بالایی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری های پیشرفته، انرژی تجدید پذیر و نفت و گاز و همچنین داشتن دانشگاه‌های مهم، مهم ترین مرکزِ توسعه انرژی تجدید پذیر در آمریکا است. همچنین فرماندار قصد دارد تا موضوع انرژی تجدید پذیر را در راس برنامه های خود قرار دهد تا به این شکل، کلورادو، در این صنعت پیشرو باشد. این نشست تجاری، برای شناساندن نقش فناوری نانو در تامین انرژی برای آینده، فرصت بسیار مناسبی خواهد بود».