اینجانب رحیم حجتی کارشناس نساجی و مدیرعامل شرکت کاسپین جوراب معروف به پوشاک کاسپر، مجری طرح لباس زیر و جوراب آنتی باکتریال(ضد بو و ضد عرق) برای اولین بار در ایران هستم. این شرکت در سال ۱۳۵۳ در زنجان با نام شرکت – جوراب زنجان – تأسیس گردید و در سال ۱۳۸۳ با ایجاد تغییر اساسی در ماشینآلات و خط تولید با استفاده از علم روز نانو، و تولید و ایجاد بخش های تحقیق و توسعه با کنترل کیفیت و تخمین کیفیت و خدمات پس از فروش، به – کاسپین جوراب – تغییر نام داد. در سال ۱۳۸۴ مجری طرح لباس زیر و جوراب آنتی باکتریال شد و در سال ۱۳۸۶ با کامل شدن این طرح به بهره وری رسید.
مصاحبه با مدیرعامل شرکت کاسپر در نمایشگاه توانمندیهای ملی فناورینانو
۱٫ لطفاً ضمن معرفی خودتان، شرکت پوشاک کاسپر را معرفی کنید.
اینجانب رحیم حجتی کارشناس نساجی و مدیرعامل شرکت کاسپین جوراب معروف به پوشاک ۲٫ انگیزۀ شما از این فناوری در صنعت نیمه تعطیل نساجی مخصوصا جوراب و زیرپوش همانطور که می دانید هر طرحی از دل یک ضرورت ایجاد می شود و تابع زمان مشخصی ۳٫ پوشاک کاسپر جزء کدام گروه از منسوجات قرار می گیرد؟ با تلاش متخصصان واحد تحقیق و توسعه، کالای ما از منسوجات هوشمند بسیار فعال ۴٫ چه معیارهایی برای اجرای این طرح در نظر گرفتید؟ اساساً پنج واحد مجزا را می توان برای یک جوراب هوشمند در نظر گرفت:۱-حس کننده؛ ۵٫ شما در اجرای این طرح با چه موانعی برخوردید و سخت ترین قسمت طرح کدام بخش شاید برایتان عجیب باشد که بگویم سخت ترین قسمت طرح، جالب ترین قسمت آن بود؛ ۶٫ چه ترکیباتی استفاده می کنید و نحوۀ تأثیرگذاری آن بر روی میکروب ها چگونه این سؤال فنی است، به صورت کلی باید بگویم ما از ترکیبات نانو نقره و ۷٫ آیا محصولات شما از لحاظ اقتصادی در بازار دارای صرفه اقتصادی است؟ بله، کاملاً. هرکس توانایی خرید آن را دارد و علاوه بر خاصیت ضد باکتریایی، ۸٫ انگیزۀ شما برای شرکت در نمایشگاه فناوری نانو چیست؟ معرفی بیشتر شرکت و محصولات و فرهنگ سازی فهماندن این نکته به مردم که پای آنها گزارشگر: مریم شیربیگی |