همایش بررسی کاربرد‌های فناوری‌نانو در صنعت ساختمان

در روزهای ۱۶ و ۱۷ ماه می سال جاری میلادی، همایش «نانوسیمان، فولاد و صنایع ساختمان‌سازی» در کشور مصر برگزار خواهد شد.

کاربردهای مختلف فناوری‌نانو به سرعت در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از صنایعی که به طور گسترده از کاربردهای فناوری‌نانو استفاده می‌کند صنعت ساختمان سازی است. فناوری‌نانو در این صنعت کاربردهای متنوعی دارد. مثلا با استفاده از یک نانوپوشش ساده در ساختمان‌ها می‌توان کل ساختمان را در برابر خطراتی مانند آتش‌سوزی مصون نگه داشت. جزییات این کاربرد به همراه کاربردهای مشابه دیگر، در همایش «نانوسیمان، فولاد و صنایع ساختمان‌سازی» در روزهای ۱۶ و ۱۷ ماه می سال جاری میلادی در کشور مصر بحث و بررسی خواهند شد.

در این همایش راهکارهای مختلف برای رفع موانع موجود در زمینه مدل‌های کنونی ساختمان سازی با استفاده از فناوری‌های نوظهور مبتنی بر فناوری‌نانو ارائه خواهند شد.

همچنین در این همایش انواع مختلف مواد و محصولات ساختمان‌سازی مبتنی بر فناوری‌نانو از جمله: بتون خود استحکام یابنده، فولاد فوق محکم، و نانوسرامیک‌ها ارائه خواهند شد.

در این همایش چگونگی ادغام نانومواد مختلف که در مقایسه با مواد ساختمان‌سازی رایج مورد استفاده در پروژه‌های بزرگ و کوچک، می‌توانند ویژگی‌های جدیدی مانند استحکام و انعطاف پذیری را ایجاد کنند، بحث و بررسی خواهند شد.

تمام صنایع فعال در بخش ساختمان سازی می‌توانند در این همایش شرکت کرده و از مزایای مختلف فناوری‌نانو در اثربخش ساختن فعالیت‌های کاری خود مطلع شوند.

همچنین طراحان، معماران، برنامه‌ریزان کلان شهرها، متخصصان فناوری‌نانو و سازمان‌های تجاری می‌توانند از نتایج تحقیقات متخصصان این حوزه مطلع شده و از فرصت‌های شبکه‌سازی ارزشمند با شرکت‌های مختلف جهان، بهره‌برداری کنند.