ایران میزبان مرکز علم و فناوری جنبش عدم تعهد

مرکز علوم و فناوری جنبش عدم تعهد (NAM) کارگاه سه روزه‌ای با موضوع – وضعیت فعلی و چشم انداز آینده فناوری نانو در کشورهای در حال توسعه – در ایران برگزار می‌کند. این کارگاه روزهای ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت ماه سال جاری، با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و دانشگاه کاشان، در محل این دانشگاه برگزار خواهد شد.

مرکز علوم و فناوری جنبش عدم تعهد (NAM) کارگاه سه روزه‌ای با موضوع “وضعیت فعلی و چشم انداز آینده فناوری نانو در کشورهای در حال توسعه” در ایران برگزار می‌کند.
این کارگاه روزهای ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت ماه سال جاری، با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و دانشگاه کاشان، در محل این دانشگاه برگزار خواهد شد. برنامه‌ی معارفه‌ی اعضا روز یکشنبه ۲۷ اردیبهشت در هتل لاله تهران برقرار خواهد شد.
سی نفر از محققان و مدیران علمی از بیست کشور، وضعیت فعلی و چشم انداز آینده فناوری نانو در کشور خود را در این کارگاه ارائه خواهند کرد.
آشنایی با جایگاه فناوری نانو در این کشورها و بحث و تبادل نظر برای ایجاد چارچوب‌های همکاری‌، ازجمله اهداف این کارگاه اعلام خواهد بود.
لازم به توضیح است، جنبش عدم تعهد (NAM) مرکزی با عنوان مرکز علم و فناوری (Centre for Science and Technology) دارد که مقر آن در کشور هند است. این مرکز کارگاه‌هایی را در موضوعات مختلف علمی در کشورهای عضو برگزار می‌کند. این نخستین کارگاه با موضوع فناوری نانو در این مرکز خواهد بود.
جنبش عدم تعهد (Non-Aligned Movement) در سال ۱۹۶۱ میلادی برابر با ۱۳۴۰ خورشیدی تشکیل شد.