پژوهشگر ایرانی بهترین پوستر نانو را در چین ارائه کرد

زهیر کردرستمی دانشجوی دکترای مهندسی برق–الکترونیک دانشگاه شیراز در کنفرانس بین المللی علوم و فناوری نانو “Nanoscience and Technology” در پکن، برنده جایزه بهترین پوستر (Best Poster Award) گردید.


زهیر کردرستمی دانشجوی دکترای مهندسی برق–الکترونیک دانشگاه شیراز در کنفرانس بین المللی علوم و فناوری نانو  “Nanoscience and Technology” در پکن، برنده جایزه بهترین پوستر (Best Poster Award) گردید.  این کنفرانس هر دو سال یک بار در پکن پایتخت چین برگزار می‌گردد و یکی از بزرگترین رویدادهای بین المللی فناوری نانو در جهان است.
در سپتامبر سال ۲۰۰۹ (شهریور ۸۸) این کنفرانس که به “Chinanano 2009” معروف بود با حضور جمعی از دانشمندان شناخته شده جهان در عرصه فناوری نانو به عنوان اعضای کمیته علمی و سخنرانان کلیدی در مرکز همایش‌های بین المللی پکن برگزار گردید و در آن زهیر کردرستمی از ایران موفق شد با رﺃی سخنرانان مدعو، از میان ۱۰۰۰ پوستر ارایه شده، جایزه بهترین پوستر را به خود اختصاص دهد. وی در مراسم اختتامیه از دست پروفسور Bai رییس کنفرانس لوح افتخار دریافت نمود.
زهیر کردرستمی تحقیقات خود را در زمینه نانوترانزیستورها و به خصوص ترانزیستورهای ساخته شده از نانولوله‌های کربنی با راهنمایی دکتر محمد حسین شیخی در مقاله‌ای با عنوان “وابستگی الکترواستاتیک ترانزیستورهای نانولوله کربنی به هندسه اتصالات فلزی” و در قالب پوستر در کنفرانس ارایه نمود.
وی در رابطه با مقاله خود گفت: “برای شناخت قطعات در نانوالکترونیک، آشنایی با مکانیک کوانتمی، فیزیک الکترونیک، روش‌های عددی و نرم افزار مناسب برای پیاده‌سازی محاسبات ضروری است. ما در این مقاله اثرات ناشی از اندازه و هندسه اتصالات فلزی بر رفتار سه طراحی متفاوت از ترانزیستورهای نانولوله کربنی را بررسی و نتایج جدید و مهمی به دست آوردیم.”
کردرستمی در حال حاضر در زمینه فیزیک قطعات الکترونیکی در ابعاد نانو و طراحی و محاسبه مشخصات خروجی ترانزیستورهای ساخته شده از نانولوله کربنی در پژوهشکده فناوری نانو در دانشگاه شیراز مشغول به تحقیق و پژوهش است.