مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری در جشنواره نانو

دومین روز جشنواره فناوری نانو، میزبان حضور مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری بود.


دومین روز جشنواره فناوری نانو، میزبان حضور مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری بود.

دکتر ولایتی در جشنواره فناوری نانو، از غرفه‌های گوناگون موجود در جشنواره از قبیل بخش صنعتی، بخش آموزش و نمایش عمومی، شرکت‌های فناوری نانو، دانشگاه‌ها و مراکز بازدید به عمل آورد. وی در گفتگو با بخش خبری سایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو گفت: «بزرگترین دستاورد این جشنواره، حضور صاحبان فکر و فناوری هستند که توانستند حلقه مفقوده پژوهش را در کشور پیدا و تکمیل کنند».

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری گفت: «اگر قرار باشد عده‌ای از فرهیختگان و صاحبان علم و فناوری در آزمایشگاه‌ها، فعالیت‌هایی را انجام دهند که در نهایت به تولید صنعتی نرسد، کاری بی‌فایده‌ است و ریشه آن دیر یا زود خشک خواهد شد. ولی زمانی که این حلقه مکمل، به آن افزوده می‌شود سیر تولی از تحقق آزمایشگاهی تا تولید انبوه عملا بقای فناوری و ادامه این راه بسیار مهم را تضمین خواهد نمود».

وی در ادامه اظهار داشت: «چنانچه نتیجه صاحبان فکر و فناوری، به تولید صنعتی برسد، این موجبات خودکفایی کشور را فراهم کرده و پژوهشگران را به حرکت در این سو، ترغیب می‌نماید. برای صنعتی شدن باید صاحب علم و فناوری شد. وقتی که علم و فناوری به وسیله افراد کسب شود، نمونه‌های جدیدی از محصولات ایجاد خواهد شد».

دکتر ولایتی در خصوص این جشنواره اظهار داشت: «این جشنواره محصولاتی را به کارخانه‌ها برای تولید انبوه عرضه کرده است. همچنین، بیانگر این مهم است که ایران در حوزه‌های مختلف فناوری نانو فعالیت‌های بسیار جدی انجام داده و توانسته است به سرعت در دنیا به مقام بالایی دست یابد. برای مثال رتبه ایران در تعداد مقالاتی که در حوزه فناوری نانو در سال جاری تا شهریور در مجلات بین‌المللی به ثبت رسانده است، به ۱۵ رسیده است».