ما به گفتگو نیاز داریم

چهارمین سمینار سالانه مرکز پژوهش متالورژی رازی (برترین عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو در ۳ سال اخیر)، چهارشنبه ۲ دی ماه ۱۳۸۸ در سالن اجتماعات هتل المپیک برگزار شد.

چهارمین سمینار سالانه مرکز پژوهش متالورژی رازی (برترین عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو در ۳ سال اخیر)، چهارشنبه ۲ دی ماه ۱۳۸۸ در سالن اجتماعات هتل المپیک برگزار شد.

در این سمینار که با عنوان «ما به گفتگو نیاز داریم» و با حضور نمایندگانی از سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف سراسر ایران برگزار شد، دکتر پرویز دوامی، مدیر عامل مرکز، در رابطه با مهندسی چیست و یک مهندس کیست؟ به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: «مهندسی یا دانش عملی، عبارت از شناختی است که انسان از آن بهره‌برداری عملی می‌کند و آن را در سازندگی جامعه خویش به کار می‌بندد».

وی که از چهره‌های ماندگار ایران نیز هست، مهارت‌های اساسی برای یک مهندس را دانش مهارت‌های فنی، فرهیختگی، برداشت‌های عمیق از حرفه‌آموزی، دارا بودن استانداردهای لازم در کارهای مهندسی، مهارت‌های لازم در کسب و کار، آگاهی از فرهنگ و تاریخ کشور خود و دیگر نقاط جهان و تسلط حرفه‌ای در یک زبان بین‌المللی عنوان کرد.

در ادامه، خانم مهندس میترا عطاریان در سخنرانی خود با عنوان «بررسی علل تخریب و تخمین عمر باقیمانده قطعات صنعتی»، گفت: «هدف از مطالعات تخمین عمر، استفاده بیش از عمر مفید قطعه نیست؛ بلکه هدف، اطمینان از استفاده کامل از قطعه در طول عمر مفید آن است».

«همکاری توام با سود متقابل»، موضوعی بود که آقای مهندس یحیی جافریان در مورد آن صحبت کرد و کیفیت در خدمت مشتری، را هدف تمام کارکنان این مرکز دانست.

در ادمه آقای دکتر ناصر ورهرام، آزمون‌ها و خدمات قابل ارایه در مرکز پژوهش متالورژی رازی را معرفی کرد و خانم مهندس عسگری نیز شرکت‌کنندگان را با سیستم‌های مستقر در آزمایشگاه آشنا نمود.

مرکز پژوهش متالورژی رازی در سال ۱۳۶۱ با مجوز وزارت صنایع و معادن به منظور انجام پژوهش‌های علمی، فنی، اقتصادی، خدمات آزمایشگاهی، طراحی مهندسی و آموزشی در حوزه مهندسی و مواد متالورژی به صورت بخش غیردولتی در تهران تاسیس گردید. این مرکز طی سه دوره ارزیابی اخیر شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو، رتبه نخست را کسب نموده‌ و توانسته است استاندارد بین‌المللی ISO/IEC17025 را در آزمایشگاه‌های این مرکز مستقر نماید.