کتاب میکروسکوپ الکترونی روبشی

کتاب میکروسکوپ الکترونی روبشی و کاربردهای آن در علوم مختلف و فناوری نانو به همت خانم مهندس مریم کرباسی، عضو هیئت علمی دانشکده مواد، مسئول آزمایشگاه و اپراتور میکروسکوپ الکترونی روبشی دانشگاه صنعتی اصفهان، تالیف شد.

نتایج همایش نهایی پروژه NanoCap

کتاب میکروسکوپ الکترونی روبشی و کاربردهای آن در علوم مختلف و فناوری نانو به همت خانم مهندس مریم کرباسی، عضو هیئت علمی دانشکده مواد، مسئول آزمایشگاه و اپراتور میکروسکوپ الکترونی روبشی دانشگاه صنعتی اصفهان، تالیف شد.

این کتاب که نتیجه زحمت‌های شبانه‌روزی خانم مهندس کرباسی است، خودآموز کاملی برای کار با میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM)، طراحی آزمون‌ها، نمونه‌سازی، رفع مشکلات تصویرگیری و نمونه‌سازی، انجام آنالیز شیمیایی با آنالیزگرهای همراه با توجه به موضوع مورد بررسی و همچنین چگونگی تشریح نتایج به دست‌آمده از SEM است.

در این کتاب، فصول و بخش‌های مستقلی به کاربرد SEM رشته‌های مهندسی مواد، فیزیک، مهندسی نساجی، مهندسی کشاورزی و صنایع غذایی، شیمی و مهندسی شیمی، پزشکی و علوم وابسته، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، زمین شناسی و باستان شناسی، هنر و مرمت آثار تاریخی، اختصاص داده شده است.

با مطالعه این کتاب با کاربرد میکروسکوپ الکترونی روبشی در فناوری نانو (اصول کار با میکروسکوپ الکترونی روبشی در بزرگنمایی بالا، اندازه‌گیری محدوده اندازه نانوذرات و بررسی مورفولوژی آنها، بررسی ساختار نانوکامپوزیت‌ها، نانولوله‌ها، نانوالیاف، پوشش‌های نانوساختار، نانوساختار‌های دارویی، نانوفیلتر‌ها، نانوفلاورها و همچنین کاربرد SEM در زمینه نانوزیست‌فناوری و بررسی پدیده‌ها و استحاله‌ها در مقیاس نانو) آشنا می‌شوید.

همچنین با روش تهیه گزارش‌های فنی با استفاده از میکروسکوپ الکترونی روبشی آشنا می‌شوید که برای صاحبان صنایع نیز بسیار مفید خواهد بود.

مهندس مریم کرباسی، از کارشناسان شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو است که چندین دوره، به عنوان کارشناس نمونه انتخاب شده‌است.

شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو، به منظور افزایش جریان دانش بین کارشناسان آزمایشگاه‌های عضو شبکه، از مکتوب شدن تجربیات این افراد در قالب‌های تعریف شده از طرف شبکه، حمایت می‌کند.

مراکز فروش و سفارش این کتاب:

  • اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان، جهاد دانشگاهی، کتاب‌فروشی، تلفن تماس : ۰۳۱۱۳۹۱۲۵۹۴

  • اصفهان، خیابان آمادگاه، کوچه فتح آباد، پلاک ۹۰، شرکت علم گستر سپاهان، تلفن تماس: ۰۳۱۱۲۲۱۹۹۷۹

  • تهران، خیابان انقلاب، بین خیابان فلسطین و چهار راه ولی‌عصر، جنب موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۴۸۷۶۲۶