همایش فناوری‌نانو در کشاورزی

SabryCorp اعلام کرده است که همایش NanoAgri در روزهای ۱۱ و ۱۲ ماه آوریل سال جاری میلادی در شهر سیروی مصر برگزار خواهد شد.

سازمانSabryCorp اعلام کرده است که همایش NanoAgri در روزهای ۱۱ و ۱۲ ماه آوریل سال جاری میلادی در شهر سیروی مصر برگزار خواهد شد. این همایش، میزبان متخصصان مطرح جهانی در زمینه راهکارهای انقلابی فناوری‌نانو در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی خواهد بود.
در ۲۰ سپتامبر سال ۲۰۰۸، ساموئل پالمی‌سانو از مدیران ارشد شرکت IBM در ملاقات با رییس‌جمهور مصر و نخست وزیر این کشور، توافق‌نامه‌ای را امضا کردند که در چارچوب آن یک مرکز تحقیقاتی فناوری‌نانو با بیش از ۱۰۰ پرسنل در کشور مصر ایجاد می‌‌شد. این مرکز جدید که SabryCorp نام دارد به دنبال سرعت بخشیدن به نوآوری با تبدیل شدن به «مرجع فناوری‌نانو» در خاورمیانه است.
همایش مذکور فرصت بسیار مناسبی است تا ذینفعان مختلف بخش کشاورزی، از آخرین نوآوری‌ها و مزایای مربوط به راهکارهای مبتنی بر فناوری‌نانو در این حوزه مطلع شوند.
در این رویداد دو روزه، سازمان‌های فعال در زمینه کشاورزی، نیاز جهانی به راهکارهای غذایی و کشاورزی ایمن، غنی و مناسب مبتنی بر فناوری‌نانو را بررسی می‌کنند.
محورهای اصلی این همایش عبارتند از:
فرآوری محصولات کشاورزی؛
رویکردهای انتشار کنترل شده؛
محیط زیست، سلامت و ایمنی؛
فرآوری مواد غذایی؛
فناوری‌نانو در بسته‌بندی؛
دفع آفات؛
کشاورزی هوشمند: مدیریت؛ حسگرها؛
بارورسازی و اصلاح خاک.