صدمین شماره مجله پیام نمای فناوری نانو منتشر شد

بیش از هشت ماه از انتشار اولین شماره مجله پیام نمای فناوری نانو گذشت و امروز صدمین شماره آن در حالی منتشر می شود که در هر روز این مجله را بیش از ۳۰۰۰ ایرانی مطالعه می کنند.


بیش از هشت ماه از انتشار اولین شماره مجله پیام نمای فناوری نانو گذشت و امروز صدمین شماره آن در حالی منتشر می‏شود که در هر روز این مجله را بیش از ۳۰۰۰ ایرانی مطالعه می‏کنند.

 مجله پیام نمای فناوری نانو از ابتدای مرداد ماه سال ۱۳۸۸، به همت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و با همکاری پیام نمای شبکه دوم سیما انتشار یافته است. این مجله در روزهای زوج هر هفته بر روی صفحه ۸۰۱ پیام نمای شبکه دوم سیما منتشر می شود.

 به منظور ترغیب مخاطبان به پیگیری مطالب مجله پیام نمای فناوری نانو، هر هفته یک سوال در این مجله مطرح می شود و به قید قرعه به ۴۰ نفر از کسانی که پاسخ صحیح سوال مسابقه را با پیامک به شماره ۳۰۰۰۷۲۹۴ ارسال کنند، جوایزی از سوی ستاد توسعه فناوری نانو ارسال می‏شود. علاوه بر برندگان هفتگی، هر ماه به قید قرعه، به سه نفر از کسانی که بتوانند به هر ۴ مسابقه آن ماه پاسخ صحیح دهند، ربع سکه بهار آزادی اهدا می‏گردد.

 با توجه به جدید بودن فناوری نانو و جذابیت و تنوع مباحثی که در شماره‏های مختلف مجله پیام نمای فناوری نانو مطرح می‏شود، این مجله توانسته است در مدت کوتاه انتشار مخاطبان بسیاری را از سراسر کشور به خود اختصاص دهد.

 نظر سنجی‏های صورت گرفته و همچنین نامه‏های ارسالی و تماس‏های گرفته شده با دبیرخانه ماهنامه، حاکی از آن است که این ابزار اطلاع رسانی، در بین دانش آموزان و دانشجویان سراسر کشور مخاطبان قابل توجهی دارد. به همین دلیل مجله فناوری نانو در شبکه پیام نما فرصت مناسبی است تا طیف وسیعی از مردم را با این فناوری شگفت انگیز آشنا کند.

 تا کنون در حدود ۱۲۵۰۰۰ پیامک به این مسابقه ارسال شده است که بر اساس آمار موجود می‏توان گفت بیش از ۶۰۰۰۰ نفر در این مسابقه شرکت کرده‏اند. ترکیب شرکت کنندگان در ۳۱ مسابقه اول، به تفکیک پیش شماره آنها در ادامه آمده است. البته با این توضیح که امکان ارسال پیامک برای مشترکان ایرانسل، از ابتدای مسابقه چهارم فراهم شده است.