همایش کاربرد فناوری نانو در مدیریت کیفیت کیوی

دومین همایش علمی-ترویجی «کاربرد فناوری نانو در مدیریت کیفیت کیوی در مرحله پس از برداشت»، در روز چهارشنبه مورخ ۲۴ شهریور ماه ۱۳۸۹ در شهر تنکابن برگزار می شود. این همایش به همت موسسه زیست پژوهان خاورمیانه با هدف آشنایی دست اندر کاران صنعت میوه کشور با تاثیر نانوجاذب های اتیلن در نگهداری بهینه میوه ها، به ویژه میوه کیوی، در محل مجتمع فرهنگی رشد تنکابن به اجرا در خواهد آمد.

همایش کاربرد فناوری نانو در مدیریت کیفیت کیوی

دومین همایش علمی-ترویجی «کاربرد فناوری نانو در مدیریت کیفیت کیوی در مرحله پس از برداشت»، در روز چهارشنبه مورخ ۲۴ شهریور ماه ۱۳۸۹ در شهر تنکابن برگزار می شود. این همایش به همت موسسه زیست پژوهان خاورمیانه با هدف آشنایی دست اندر کاران صنعت میوه کشور با تاثیر نانوجاذب های اتیلن در نگهداری بهینه میوه ها، به ویژه میوه کیوی، در محل مجتمع فرهنگی رشد تنکابن به اجرا در خواهد آمد.

همه ساله بخش قابل توجهی از محصولات باغی تولید شده در کشور به دلیل شرایط نامناسب انبارداری به کلی از بین رفته و یا کیفیت مطلوب خود را از دست میدهند. به همین دلیل توجه به اصول علمی انبارداری و نگهداری محصولات باغی می تواند سهم به سزایی در افزایش درآمد کشاورزان و صادرکنندگان محصولات باغی داشته باشد.

با توجه به نزدیک بودن فصل برداشت میوه کیوی، موسسه زیست پژوهان خاورمیانه، با هدف آشنایی دست اندرکاران صنعت میوه کشور با تاثیر نانوجاذب های اتیلن در نگهداری بهینه میوه ها، بخصوص میوه کیوی، اقدام به برگزاری همایشی با محوریت کاربرد فناوری نانو در صنعت باغداری، نموده است.

در این همایش سخنرانان در چهار بخش مقالاتی را در خصوص استفاده از فناوری نانو در بهبود کیفیت میوه ها در مرحله کاشت و برداشت و نحوه نگهداری میوه ها تا رسیدن محصول به بازار و انبارداری بهینه ارائه خواهند داد. همچنین در کنار پنل‌های سخنرانی، چهار کارگاه پخش فیلم و دو کارگاه آموزشی آزمایش جذب اتیلن توسط نانوجاذب ها و آشنایی با دستگاه نانو فاگ (مه نانو) برگزار می شود. در این کارگاه‌ها به شرکت کنندگان نحوه جذب اتیلن و سرعت جذب آن نسبت به زمان، آشنایی با کار با دستگاه نانوفاگ و آموزش استفاده از نانو جاذب‌های اتیلن در انبار ارائه می‌شود. همچنین نمایشگاهی از محصولات نانوجاذب های اتیلن و دستگاه نانوفاگ نیز در کنار کارگاه‌ها برگزار خواهد شد.

باغداران، سردخانه داران و صادرکننده گان میوه کشور از جمله شرکت کنندگان در این همایش هستند.

این همایش روز چهارشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۲:۳۰ در محل مجتمع فرهنگی رشد تنکابن برگزار می شود. علاقه مندان می‌توانند، با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۹۴۳۵۴۵ تماس گرفته و ضمن کسب اطلاعات بیشتر، هماهنگی‌های لازم را برای حضور در همایش با دبیرخانه به عمل آورند.

شایان ذکر است که اولین دوره این همایش در سال ۱۳۸۶ در شهر تنکابن برگزار شده بود.