اعطای جایزه پروفسور کنعانی در همایش‌های مهندسی سطح و صنعت آبکاری

یازدهمین همایش ملی مهندسی سطح و ششمین همایش و نمایشگاه بین المللی آبکاری (آبکاریران ۸۹) در مجموعه هتل المپیک تهران در روزهای ۲۲ تا ۲۴ مهرماه ۱۳۸۹ برگزار می‌شود.


یازدهمین همایش ملی مهندسی سطح و ششمین همایش و نمایشگاه بین المللی آبکاری (آبکاریران ۸۹) در مجموعه هتل المپیک تهران در روزهای ۲۲ تا ۲۴ مهرماه ۱۳۸۹ برگزار می‌شود.

با توجه به ظهور فناوری نانو و به تبع آن تولید محصولات جدید در سطح دنیا، رقابت جهت دستیابی به دانش فنی آبکاری محصولات با استفاده از فناوری نانو به خصوص پوشش‌های کامپوزیتی و نانوکامپوزیتی با هدف به دست آوردن پوشش‌های مقاوم در برابر سایش، خراش و خوردگی و سایر عوامل فرسایش دهنده، به شدت در حال توسعه است. از این رو ششمین نمایشگاه و همایش دو سالانه صنعت آبکاری ایران (آبکاریران۸۹) به همت انجمن صنایع آبکاری، انجمن علوم و مهندسی سطح ،دانشگاه صنعتی اصفهان (IUT)، شرکت تعاونی صنایع آبکاری ایران (IEIC)، نشریه علوم و مهندسی سطح (IJSSE) و نشریه صنعت آبکاری (EIM) و با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی فعال در زمینه آبکاری همزمان با یازدهمین همایش ملی مهندسی سطح برگزار می‌گردد. یکی از محور‌های اصلی همایش، فناوری نانو در مهندسی سطح و آبکاری خواهد بود.

در همایش آبکاری امسال، به سه طرح برتر در زمینه‌های علمی، فنی، کاربردی و مدیریتی در حوزه صنعت آبکاری، جایزه پروفسورکنعانی تعلق خواهد گرفت. این جایزه برای اولین بار در همایش امسال  از طرف جناب آقای پروفسور کنعانی به طرح‌هایی که موجب پیشرفت کشور در زمینه‌های مدیریتی و علمی شود تعلق می‌گیرد. جایزه پروفسور کنعانی از این پس هر دو سال یکبار همزمان با برگزاری همایش آبکاری به طرح‌های برتر اهدا خواهد شد.

کارگاه‌های آموزشی با عناوین مبانی تئوری آبکاری الکتریکی، آبکاری الکترولس، آبکاری پلاستیک و آبکاری الکتریکی مقدماتی و پیشرفته و نمایشگاه بین المللی صنایع آبکاری و مهندسی سطح نیز همزمان با برگزاری همایش درمجموعه هتل المپیک به ‌وسیله‌ی کمیته اجرایی همایش برپا خواهند شد.

شرکت ها، کارخانه ها، مراکز تولیدی، طراحی مهندسی و صنعتگران، نمایندگان داخلی و خارجی و مؤسسات فعال در زمینه آبکاری و مهندسی سطح می‌توانند در این نمایشگاه شرکت نمایند. آخرین مهلت ثبت نام برای شرکت در همایش و کارگاه‌ها ۱۵ مهرماه است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از آخرین اخبار همایش و ثبت نام، به پایگاه اینترنتی http://www.iranplating.com مراجعه نمایند.