بازدید متخصصین فناوری نانو از کشورهای مختلف از سومین جشنواره فناوری نانو

در دومین روز از جشنواره فناوری نانو، مهمان‌هایی از کشورهای متعدد از جشنواره بازدید کردند.

بازدید متخصصین فناوری نانو از کشورهای مختلف از سومین جشنواره فناوری نانو

در دومین روز از جشنواره فناوری نانو، مهمان‌هایی از کشورهای متعدد از جشنواره بازدید کردند.

پروفسور مامون احمد محمد رئیس دپارتمان (Functional Materials) مؤسسه رویال فناوری سوئد (KTH) و مدیر مرکز تشخیصی مؤسسه رویال فناوری نانو، دکتر محمد تپراک، عضوهیئت علمی (FNM-KTH) و راوی براتکار مدیر مرکز بنگالور نانو از هند از جمله مهمانان روز دوم سومین جشنواره فناوری نانو بودند.

 

 

پروفسور مامون احمد محمد بعد از دیدن بخش‌های مختلف جشنواره بیان کردند: «واقعا از دیدن نمایشگاه با این حجم اطلاعات تحت تأثیر قرار گرفتم. من سال قبل هم در یک نمایشگاه نانو درقطر شرکت کردم و در آنجا نظراتی را با رئیس ستاد نانوی ایران در میان گذاشتم. اکنون که میبینم آن آیده ها حتی قبل از اینکه من گفته باشم در ایران به این صورت اجرا شده بی‌نهایت خوشحالم. ازدیدن صمیمیت مردم ایران بسیار خوشحال شدم و مدیریت موثری را دراین مجموعه مشاهده کردم. از حمایت خوب ریاست جمهور نسبت به این جشنواره بسیار خرسندم و واقعا از مسئولین به‌خاطر پشتیبانی موثر سپاسگذارم. امیدوارم این طرح علمی و موثر در کشورهای دیگر خاورمیانه نیز برگزار گردد».

دکتر محمد تپراک نیز با دیدن فعالیت‌های ارائه شده در جشنواره فناوری نانو ضمن ابراز خوشحالی از اجرای چنین برنامه‌هایی در سطح عمومی، بخش‌های کاربرد فناوری نانو در انرژی و همچنین استاندارسازی مترولوژی را جذاب دانستند و بیان کردند: «جشنوراه امسال نسبت به سال قبل خیلی بهتر و بسیار جالب توجه بود».

ایشان کیفیت محصولات و انتشارات را عالی دانستند و معتقد بودند ایران با طی این مراحل قطعا جزو کشورهای اول دنیا خواهد بود.

بعد از بازدید مهمانان از بخش‌های متنوع نمایشگاه پروفسور مامون احمد محمد به عنوان فرد فعال در زمینه ارتباط هنر و فناوری، غرفه هنر و فناوری نانو را جالب دانستند و افزودند: «بخش هنر وفناوری نانو، حرکتی فراتر از فناوری است و نکته مهم این است که شما سعی می‌کنید مردم را به طرق مختلف از جمله هنر به سوی فناوری نانو سوق دهید و این اولین بار در دنیاست. همچنین با توجه به فعالیت‌های باشگاه نانو، تفاوت بارز ایران و اروپا در این موضوع این است که در اروپا به دانش آموزان آموزش غیرتخصصی داده می‌شود اما آن طور که در جشنواره معلوم است در ایران به دانش آموزان آموزش تخصصی داده می‌شود».