اختتامیه مسابقه ملی هنر و فناوری نانو

مراسم اختتامیه مسابقه ملی هنر و فناوری نانو با حضور هنرمندان و مسئولان ستاد فناوری نانو در روز ۵ آبان ۸۹ برگزار شد و در آن از بیش از سی هنرمند برگزیده تقدیر به عمل آمد.

اختتامیه مسابقه ملی هنر و فناوری نانو

مراسم اختتامیه مسابقه ملی هنر و فناوری نانو با حضور هنرمندان و مسئولان ستاد فناوری نانو در روز ۵ آبان ۸۹ برگزار شد و در آن از بیش از سی هنرمند برگزیده تقدیر به عمل آمد.

مسئولان برگزاری مسابقه ملی هنر و فناوری نانو بر این باورند که هنر می‌تواند فناوری نانو را در افکار عمومی ترویج داده و به فهم آسان آن از زاویه آثار هنری کمک کند.

 

 

علی رضا صاحبی، دبیر برگزاری مسابقه ملی هنر و فناوری نانو در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: «برگزاری مراسم امروز ما، ریشه در تلاش یک سال اخیر دوستان هماهنگ‌کننده و هنرمند دارد به شکلی که ایده برگزاری چنین جشنواره‌ای نخستین بار اردیبهشت سال گذشته به دبیرخانه ستاد فناوری نانو ارایه و از خرداد ماه نیز فراخوان مسابقه در رسانه‌ها و سایت‌ها منتشر شد. هدف از برگزاری این مسابقه تأکید بر امر ترویج فناوری نانو با زبان‌های متفاوت در میان عامه مردم است تا آنها نیز بتوانند از کانال تصویر و نور و صدا و نقاشی با این فناوری جدید آشنا شوند.»

او در ادامه اظهار امیدواری کرد که ستاد فناوری نانو بتواند در سال‌های آینده به شکل حرفه‌ای‌تر و همه جانبه‌تری همین مسابقه را برگزار کند.

به گفته صاحبی، حمایت مسئولان فناوری نانوی ایران از سویی و همراهی رسانه‌ها و سازمان‌های مرتبط از سوی دیگر همگی موجب شد تا این مسابقه در ابعاد حرفه‌ای برگزار شده و در نهایت دبیرخانه ستاد فناوری نانو بیش از ۳۰۰ اثر هنری در رشته‌های مختلف دریافت کرد که از میان آنها هیئت داوران ۹۸ اثر هنری را برای نمایش عمومی در نمایشگاه برگزید.

دبیر برگزاری مسابقه ملی هنر و فناوری نانو همچنین همکاری و همراهی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان را در برگزاری موثر این جشنواره تأثیرگذار دانست.

 

 

عماد احمدوند، دبیرکارگروه ترویج ستاد فناوری نانو نیز در ادامه برنامه، برگزاری چنین جشنواره‌هایی را در ترویج مفاهیم نانو به زبان هنر، موثر دانست و افزود: «برای تقویت پتانسیل عمومی فناوری نانو لازم است تمهیداتی اندیشیده شود و فناوری نانو بیش از پیش با روش‌های مختلف به میان مردم آمده و برای آنها قابل درک شود. در این میان ارایه مفاهیم نانویی به زبان ساده و استفاده از ابزار هنر از جمله روش‌هایی است که می‌تواند نوجوانان و جوانان ما را به مقوله فناوری نانو متوجه کند. در واقع هدف اصلی ما این بود که افراد علاقمند به حوزه‌های فناوری نانو به کمک ما بیایند و از هنر برای ترویج فناوری نانو استفاده شود. اگرچه امروزه فناوری نانو نیز در بخش‌هایی به کمک هنر آمده و می‌بینیم که در مرمت آثار تاریخی فناوری نانو مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

هیئت داوران مسابقه ملی هنر و فناوری نانو متشکل از زهرا اطهری، جواد علیزاده، حمید الله رضایی، مجید قادری، عبدالمجید حسینی راد، یزدان سلحشور، کبری بابایی و حامد زحمت کش با دعوت از هنرمندان حرفه‌ای برای حضور در برنامه‌های آینده مرتبط با فناوری نانو اظهار امیدواری کردند که در سال آینده آثار هنری با کیفیتی بالاتر به بخش داوری جشنواره راه پیدا کند.

آثار هنری برگزیده این مسابقه در رشته‌های داستان، نقاشی، تصویرسازی، حجم، کاریکاتور و بازی و سرگرمی در نمایشگاه مسابقه هنر و فناوری نانو واقع در سالن ۱۳ نمایشگاه بین المللی به نمایش گذاشته شده‌اند. در پایان برنامه نیز به نفرات برتر در هر رشته در دو بخش کودک و نوجوان و بزرگسالان، لوح تقدیر و هدایایی اعطا شد.

اسامی برندگان هر بخش به صورت جداگانه در جداول زیر آورده شده است:

 

بخش داستان گروه کودک و نوجوان

لیلا علیپور مقام اول
زهرا صالحی مقام دوم
فاطمه ابولقاسمی مقام سوم
محمدرضا اخگری شایسته تقدیر
نرگس حسینی شایسته تقدیر
نادیا کریمی شایسته تقدیر

 

بخش داستان گروه بزرگسال

رقیه امینی مقام اول
ارژنگ حاتمی مقام دوم
فاطمه بختیاری مقام سوم
سولماز ملکی دیزج شایسته تقدیر
آیناز اسدی شایسته تقدیر
وحید عربان شایسته تقدیر

 

بخش نقاشی گروه کودک و نوجوان

نگار فریدون مقام اول
المیرا اسماعیلی مقام دوم
پگاه محمودی شایسته تقدیر

 

بخش نقاشی گروه بزرگسال

لیلا گودرزی مقام دوم
مونا ترابی مقام سوم
لادن افشارزاد شایسته تقدیر

 

بخش کاریکاتور

شهرام رضایی مقام اول
سعید صادقی مقام دوم
شاهرخ حیدری مقام سوم
محمود نظری شایسته تقدیر
حمیده دهقانی اشکذری شایسته تقدیر

 

بخش تصویرسازی

زهرا عسگری مقام سوم
رویا خدایارنژاد شایسته تقدیر

 

بخش آثار حجمی گروه کودک و نوجوان

زهرا تالش پور شایسته تقدیر

 

بخش آثار حجمی گروه بزرگسال

پویه پیمان فرخ مقام اول

 

بخش فیلم کوتاه

مسعود نظام اسلامی مقام اول

 

بخش پویا نمایی

ندا صحت مقام اول
محمد مهدی کورانی شایسته تقدیر

 

بخش بازی و سرگرمی

محمد حسن فرد مقدم مقام دوم
آیناز اسدی شایسته تقدیر
سارا رضائیان شایسته تقدیر

 

لازم به ذکر است که با نظر هیئت داوران در برخی بخش‌ها رتبه‌بندی اول تا سوم انجام شد و در برخی بخش‌ها تنها یک اثر تعیین سطح شد.

همچنین از اثر داستانی-نمایشی صدیقه اطهری، طاهره بشیر و عباس قدیرمحسنی در بخش تجربه‌های جدید تقدیر به عمل آمد.