تحقیقات مؤسسه پرطاووس در فناوری نانو

مؤسسه تحقیقاتی پرطاووس وابسته به شرکت لعاب مشهد از جمله مراکز حاضر در بخش سومین جشنواره فناوری نانو است.

پژوهشی نوین در صنعت ساختمان

مؤسسه تحقیقاتی پرطاووس وابسته به شرکت لعاب مشهد از جمله مراکز حاضر در بخش سومین جشنواره فناوری نانو است. تحقیقات و فعالیت‌های یکسال اخیر این مؤسسه تحقیقاتی شامل برگزاری کارگاه‌های متنوع و انجام چندین پروژه آزمایشگاهی است.

این مؤسسه فعالیت‌های تحقیقاتی و آزمایشگاهی مختلفی زیر نظر گروه کارخانجات لعاب مشهد، شرکت یافته‌های سرامیکی جدید، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده مواد علم و صنعت، دانشگاه سیستان و بلوچستان و دانشگاه بیرجند انجام داده است.

این فعالیت‌ها شامل فعالیت‌های پژوهشی دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، فعالیت‌های پژوهشی صنعتی در صنایع شیشه و سرامیک و فعالیت‌های پژوهشی در حوزه نانومواد و نانوذرات است.

تولید گاما آلومینا و فیلتر پرس از جمله تولیدات مؤسسه تحقیقاتی پرطاووس بشمار می‌رود. شایان ذکر است تولید عایق اسفنجی نیز به مرحله تست نهایی رسیده و در چند ماه آتی در سطح بالا تولید خواهد شد.

عایق‌های اسفنجی از جمله محصولاتی هستند که عمدتا از مواد معدنی تشکیل شده و با تکیه بر خواص منحصربه‌فردی از جمله هدایت حرارتی بسیار کم، سبک بودن، ضدآب و رطوبت و ضدخوردگی توانسته‌اند کاربردهای گوناگونی را در صنعت و ساختمان به دست آورند.