نانوکامپوزیت‌های پلیمری در صنعت بسته‌بندی

روز ۲۴ آبان ۸۹ سمینار آمیزه‌های پلیمری پیشرفته در صنعت بسته‌بندی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود. این سمینار را شرکت پارسا پلیمر شریف با همکاری دانشگاه صنعتی شریف در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد کرد.

نانوکامپوزیت‌های پلیمری در صنعت بسته‌بندی

روز ۲۴ آبان ۸۹ سمینار آمیزه‌های پلیمری پیشرفته در صنعت بسته‌بندی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود. این سمینار را  شرکت پارسا پلیمر شریف با همکاری دانشگاه صنعتی شریف در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد کرد.

هدف از برگزاری این همایش ایجاد فرصتی است برای نگاه به آنچه در جهان امروز در دو حوزه پلیمر و فناوری نانو اتفاق می‌افتد. ارزیابی وضعیت کنونی مواد در صنعت بسته‌بندی، ارائه توانمندی‌های تحقیقاتی و صنعتی کشور در این حوزه و بررسی رعایت الزامات و استانداردها برای رسیدن به یک صنعت بسته‌بندی پایدار از دیگر اهداف این نشست علمی – صنعتی است.

در دو دهه اخیر پلیمرها نفوذ چشمگیری در زندگی بشر داشته و در صنعتی شدن جوامع نقش مهمی را ایفا نموده‌اند. بخش بزرگی از این تحول ناشی از توسعه صنعت بسته‌بندی، چه در حوزه مواد خوراکی و چه در حوزه کالاهای صنعتی بوده است. مرور یافته‌های محققان در زمینه مصرف نانوکامپوزیت‌های پلیمری برای تأمین این هدف در صنعت بسته‌بندی یکی از محور‌های اصلی سمینار آمیزه‌های پلیمری پیشرفته در صنایع بسته‌بندی است.

 

برنامه سخنرانی‌ها در این سمینار به شرح ذیل است:

• روند جهانی توسعه پلاستیک‌ها در صنعت بسته‌بندی؛ دکتر رضا باقری، دانشگاه صنعتی شریف

• وضعیت تولید و مصرف پلاستیک‌ها در صنعت بسته‌بندی ایران؛ مهندس قاسم فدایی، شرکت بازرگانی پتروشیمی

• تنظیم عبور پذیری گازها از فیلم‌های پلیمری در بسته‌بندی‌های مواد غذایی؛ دکتر ناصر محمدی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر

• نانوکامپوزیت‌های پلیمری در مصارف بسته‌بندی؛ دکتر اکبر شجاعی، دانشگاه صنعتی شریف

• بسته‌بندی پایدار؛ دکتر محمد علی موسوی، دانشگاه تهران

• مواد نو در صنعت بسته‌بندی از نگاه استاندارد؛ دکتر عبدالرسول ارومیه ای، پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی

• پلاستیک‌های زیست تخریب‌پذیر بر پایه نشاسته؛ مهندس افسانه دری، شرکت پارسا پلیمر شریف

• الزامات بسته‌بندی؛ مهندس ناهید هاشمی، شرکت آماد پلیمر

• تازه‌های نمایشگاه K2010 در حوزه مواد پیشرفته مورد استفاده در صنعت بسته‌بندی؛ مهندس سعید زکایی شرکت پارسا پلیمر شریف.

برگزاری میزگرد تخصصی با هدف جهت دار کردن تلاش‌ها و ‌شناسایی چالش‌های موجود، پایان بخش این گردهمایی خواهد بود. لازم به ذکر است دانشجویان با ارایه کارت دانشجویی در هنگام ثبت نام از ۴۰% تخفیف برخوردار خواهند شد.

علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه سمینار از طریق شماره تلفن ۶۶۰۸۴۷۵۲ تماس حاصل نمایند. همچنین اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه ثبت نام از طریق سایت www.parsapolymer.com قابل دسترسی است.