ارسال بیش از ۱۰۰۰مقاله به نهمین همایش دانشجویی فناوری نانو

مراسم افتتاحیه نهمین همایش دانشجویی فناوری نانو صبح امروز، ۱۲ اسفند ماه ۱۳۸۹، در محل سالن شهید مطهری دانشگاه تربیت مدرس، با حضور میهمانان و سخنرانان همایش برگزار شد. گفتنی است از ۱۰۰۰ مقاله ارسالی به همایش، بیش از ۵۰۰ مقاله پذیرفته شدند که از این میان ۲۲ مقاله به صورت سخنرانی و باقی مقالات به صورت پوستر ارائه خواهند شد.

ارسال بیش از ۱۰۰۰مقاله به نهمین همایش دانشجویی فناوری نانو

مراسم افتتاحیه نهمین همایش دانشجویی فناوری نانو صبح امروز، ۱۲ اسفند ماه ۱۳۸۹، در محل سالن شهید مطهری دانشگاه تربیت مدرس، با حضور میهمانان و سخنرانان همایش برگزار شد. در این مراسم دکتر انوشیروان کاظم نژاد، رییس کمیته فناوری نانو و معاونت آموزشی دانشگاه تربیت مدرس، دکتر علیرضا مشفق، نایب رییس انجمن نانوفناوری ایران و دکتر صدیق، عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به سخنرانی پرداختند.

 

در ابتدای مراسم دکتر انوشیروان کاظم نژاد، ضمن خوشامدگویی به حضار و دانشجویان، با اشاره به اهمیت نقش کمیته فناوری نانو مستقر در دانشگاه به بیان اهداف این کمیته در راستای گسترش فرهنگ آموزشی و پژوهشی در بین متخصصان و کارشناسان نانو در سطح ملی و بین المللی پرداخت و آمادگی دانشگاه را برای طراحی و تأسیس رشته‌های مرتبط با فناوری نانو اعلام کرد. وی گفت: «آیین نامه‌ای با عنوان تأسیس رشته‌های میان رشته ای، برای حمایت و تسهیل تأسیس این رشته‌ها تصویب شده است که شاید بتوان از این آیین نامه برای حمایت از رشته‌های مرتبط با فناوری نانو استفاده کرد.»

 

در ادامه برنامه، دکتر مشفق به معرفی مختصری از انجمن نانوفناوری و فعالیت‌های آن پرداخت. وی از فعالیت‌های انجمن نانوفناوری به انتشار دو مجله علمی-ترویجی به زبان انگلیسی و فارسی در راستای ترویج فناوری نانو اشاره کرد و انجمن نانوفناوری  را جزو ۱۰ انجمن فناوری نانوی برتر دنیا برشمرد. دکتر مشفق نقش ستاد توسعه فناوری نانو را در ترویج و توسعه فناوری نانو در کشور بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: «با وجود حمایت‌ها و دوراندیشی‌های ستاد توسعه فناوری نانو و تلاش محققان، ایران توانسته به جایگاه مهمی در جهان علم دست یابد.»

 

در پایان مراسم افتتاحیه، دکتر صدیق در مورد اخلاق پژوهشی و رفتارهای نادرست پژوهشی و علمی سخنرانی کرد و به ذکر ریشه‌های مسائل اخلاقی پژوهش، نوشتار دزدی و خود نوشتار دزدی و مسئولیت نویسندگان در قبال مقالات ارسالی به مجلات تخصصی، پرداخت. وی تأکید کرد: «در صورت بی‌توجهی به مسائل اخلاقی- حرفه‌ای و پژوهشی، بحران اخلاقی در جامعه علمی ایجاد شده و نسبت به پژوهشگران در عرصه بین المللی بی‌اعتمادی رخ خواهد داد».

 

شایان ذکر است، به گفته مسئولین کمیته اجرایی نهمین همایش دانشجویی فناوری نانو، از بیش از ۱۰۰۰ مقاله ارسالی به همایش، بیش از ۵۰۰ مقاله پذیرفته شدند که از این میان ۲۲ مقاله به صورت سخنرانی و باقی مقالات به صورت پوستر ارائه خواهند شد.

 

گفتنی است نهمین همایش دانشجویی فناوری نانو در روزهای ۱۲ و ۱۳ اسفندماه در دانشکده علوم پایه دانشگاه تربیت مدرس تهران، برگزار می‌شود.