انتشار ویرایش هشتم کتب جامع محصولات و تجهیزات فناوری‌نانو ساخت ایران (نانو و صنعت)

آخرین دستاوردهای صنعتی و دانش بنیان در حوزه تولید نانومحصولات و ساخت تجهیزات و دستگاه‌های مرتبط با فناوری نانو، در قالب ویرایش هشتم کتب جامع محصولات و تجهیزات فناوری نانو ساخت ایران (نانو و صنعت) و در دو جلد منتشر شد.

پیشرفت فناوری نانو با هدف ثروت آفرینی و افزایش رفاه جامعه، موجب تولید محصولات دانش بنیان و صنعتی متنوع در زمینه‌های گوناگون شده است. در راستای معرفی محصولات صنعتی دارای گواهی‌نامه نانومقیاس ویرایش هشتم کتب جامع محصولات و تجهیزات فناوری نانو به تفکیک حوزه‌های صنعتی مختلف، در دو جلد منتشر شده است که عبارتند از:

جلد اول: محصولات فناوری نانو ساخت ایران

جلد دوم: تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی مرتبط با فناروی نانو ساخت ایران

در این مجموعه کتب، آخرین محصولات نانوفناورانه دارای تأییدیه نانومقیاس از ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو به همراه تصاویر محصول، نام و اطلاعات مربوط به شرکت، استان و محل تولید و با تبیین ارتباط نانو و صنعت، معرفی شده‌اند. در مقدمه کتاب‌ها به تصویر کلی محصولات و بازار نانو در ایران پرداخته شده و آخرین آمار محصولات و تجهیزات فناوری نانو ساخت ایران، حجم بازار و صادرات این محصولات ارائه شده‌اند.

این مجموعه با عنوان محصولات و تجهیزات فناوری‌نانوی ساخت ایران در حوزه‌های صنعتی مختلف شامل صنایع حوزه بهداشت و سلامت، آب و محیط‌‌ زیست، کشاورزی و نساجی، ساخت‌وساز، رنگ و رزین و لوازم‌خانگی، نفت، گاز، پتروشیمی، پلیمر و انرژی، حمل‌ونقل شامل حمل و نقل زمینی مانند خودرو، ریلی، هوایی و دریایی، صنایع فلزی و خدمات نانوفناورانه مانند نانوپوشش‌دهی، فناوری پلاسمای سرد، نانوالیاف و نانوالکتروریسندگی، منتشر شده است.

گفتنی است کتاب محصولات فناوری نانو از آذرماه سال ۹۳، هر ساله، منتشر شده و به معرفی آخرین محصولات و تجهیزات مرتبط با فناوری نانو ساخته شده کشور می‌پردازد.

علاقمندان جهت دسترسی و دانلود رایگان کلیه کتب صنعتی محصولات نانو، ویدیوها، عکس‌ها، گزارش‌ها و محتواهای صنعتی شرکت‌های دانش‌بنیان و نانوفناور ایرانی، می‌توانند به سایت «رسانه نانو و صنعت» ستاد نانو به نشانی www.INDnano.ir مراجعه نموده و یا با دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی نانو و صنعت به شناسه INDnano.ir@، ویدیوها و اخبار مرتبط با دستاوردهای صنعتی و دانش‌بنیان فناوری نانو ایران را مشاهده نمایند.