جمعه؛ برگزاری دومین المپیاد دانش آموزی نانو در ۲۰ شهر کشور

باشگاه نانو، نشانی حوزه‌های امتحانی دومین المپیاد علوم و فناوری نانو را اعلام کرد. بر اساس آخرین اطلاعیه باشگاه نانو، آزمون دومین المپیاد دانش‌آموزی فناوری نانو، ظهر روز جمعه ۷ مرداد ماه، راس ساعت ۲ بعدازظهر در مراکز آزمون اعلام شده، برگزار خواهد شد.

باشگاه نانو، نشانی حوزه‌های امتحانی دومین المپیاد علوم و فناوری نانو را اعلام کرد. بر اساس آخرین اطلاعیه باشگاه نانو، آزمون تئوری دومین المپیاد دانش‌آموزی فناوری نانو، ظهر روز جمعه ۷ مرداد ماه، راس ساعت ۲ بعدازظهر در مراکز آزمون اعلام شده، برگزار خواهد شد.

آزمون مرحله اول المپیاد در ۲۰ شهر تعیین شده از ۱۵ استان همدان، خراسان شمالی، هرمزگان، تهران، فارس، اصفهان، کرمان، کهکیلویه و بویراحمد، خراسان رضوی، سمنان، آذربایجان شرقی، خوزستان، گیلان، مازندران و مرکزی، به عنوان مراکز قطعی آزمون، برگزار می‌شود.

شایان ذکر است از میان ۲۰ شهر اعلام شده به عنوان مرکز آزمون، شهرهای؛ تهران با ۴۹۰ نفر، بجنورد با ۴۱۶ نفر و اصفهان با ۳۷۳ نفر به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم بیشترین تعداد ثبت‌نامی را به خود اختصاص دادند. همچنین شهر‌های ملایر، کبودر آهنگ، بندرعباس، استهبان و میناب نیز هر یک دارای بیش از ۲۰۰ نفر داوطلب هستند.

همچنین مطابق آمار نهایی شرکت کنندگان در دومین المپیاد دانش‌آموزی نانو در سراسر کشور، نزدیک به ۵۹ درصد از کل شرکت‌کنندگان را دختران تشکیل داده‌اند. در نمودار زیر نسبت شرکت‌کنندگان در شهرهای حوزه آزمون به تفکیک جنسیت قابل مشاهده است.

مطابق اطلاعات این نمودار تعداد شرکت کنندگان پسر در برخی از شهرها مانند تهران، مشهد، استهبان، دزفول و اصفهان، از تعداد شرکت کنندگان دختر بیشتر بوده و در باقی مراکز با نسبت‌های متفاوتی تعداد شرکت کنندگان دختر بیشتر است.

فهرست نهایی شهرهای مرکز آزمون به همراه نشانی دقیق هر یک از حوزه‌های آزمون بر روی پایگاه اینترنتی باشگاه نانو قرار گرفته است. گفتنی است در دومین المپیاد دانش‌آموزی فناوری نانو در مجموع ۴۲۸۳ نفر به صورت فردی و گروهی از ۳۱ استان کشور ثبت‌نام کردند که این آمار بیش از سه برابر شرکت کنندگان در آزمون سال گذشته بوده است.