صد و شصت و ششمین شماره ماهنامه فناوری نانو منتشر شد

ستاد توسعه فناوری نانو، صد و شصت و ششمین شماره از ماهنامه فناوری نانو را در مردادماه سال ۱۳۹۰ و در ۶۴ صفحه منتشر کرد. در این شماره از ماهنامه فناوری نانو، علاوه بر انتشار اخبار و رویدادهای داخلی و خارجی فناوری نانو، مقاله‌هایی پیرامون کاربردهای فناوری نانو در علوم مختلف درج شده است.

صد و شصت و ششمین شماره از ماهنامه فناوری نانو منتشر شد

ستاد توسعه فناوری نانو، صد و شصت و ششمین شماره از ماهنامه فناوری نانو را در مردادماه سال ۱۳۹۰ و در ۶۴ صفحه منتشر کرد. در این شماره از ماهنامه فناوری نانو، علاوه بر انتشار اخبار و رویدادهای داخلی و خارجی فناوری نانو، مقاله‌هایی پیرامون کاربردهای فناوری نانو در علوم مختلف درج شده است. همچنین فعالیت‌های پژوهشی محققان ایرانی در سال ۱۳۸۹ و حمایت‌های تشویقی ستاد نانو مورد بررسی قرار گرفته است.

 

شماره صد و شصت و شش ماهنامه فناوری نانو، در برگیرنده ۱۱ خبر از رویدادهای ماه گذشته در ایران، ۳۳ خبر از تحولات مدیریتی و پژوهشی فناوری نانو در دنیا، ۴ مقاله پیرامون کاربردهای فناوری نانو در علوم مختلف، معرفی یکی از شرکت‌های سازنده تجهیزات‌ داخلی و گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی محققان کشورمان در زمینه فناوری نانو در سال ۱۳۸۹ است. همچنین در این شماره از ماهنامه فناوری نانو، طی گزارشی به سوالات و ابهامات رایج مخاطبان در خصوص حمایت‌های تشویقی ستاد پاسخ داده‌ شده است.

 

عناوین مقالات و گزارش‌های منتشر شده در شماره ۱۶۶ ماهنامه فناوری نانو عبارتند از:

• مروری بر اصلاح سطح کاتد اکسید لیتیم- منگنز باتری‌های یون لیتیم؛ مترجمان نوید حسین آبادی و بهزاد صادقی

• نانولوله‌های کربنی و کاربرد آنها در تشخیص سرطان؛ نویسندگان مونا عمودی، رعنا صمدی و پریناز قدم

• ارزیابی روش‌های شناسایی نانولوله‌های کربنی چنددیواره؛ مترجم علی عباسی

• نقش نانوساختارها در عملکرد سلول‌های خورشیدی پلیمری؛ نویسندگان خدیجه احمدی گورجی، مهدی احمدی و کاووس میرعباس‌زاده

 

علاقمندان می‌توانند، برای دریافت ماهنامه فناوری نانو، فرم اشتراک ماهنامه را تکمیل و به پست‌الکترونیکی ماهنامه به نشانی newsletter@nano.ir ارسال کنند. همچنین فهرست مطالب صد و شصت و ششمین شماره از ماهنامه فناوری نانو به‌همراه آرشیو شماره‌های پیشین این ماهنامه و فایل راهنمای ارسال مقالات به ماهنامه فناوری نانو، در بخش انتشارات پایگاه اینترنتی ستاد توسعه فناوری نانو قابل دسترس است.