همایش تخصصی الکتروفورزیس در پژوهشگاه مواد و انرژی

پژوهشکده سرامیک پژوهشگاه مواد و انرژی کرج همایش تخصصی یک روزه الکتروفورزیس را در تاریخ ۲۳ آذرماه سال ۱۳۹۰، در محل پژوهشگاه مواد و انرژی برگزار خواهد کرد.


بخش آب و محیط زیست چهارمین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو، با حضور سه شرکت فعال در زمینه کاربرد فناوری نانو در صنعت آب، در طبقه اول سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا شده است.

 

شرکت‌های پیام‌آوران هوای پاک، مهندسی ساخت آب روبش رسوب مهسار و نانو پالایش آب لیان، شرکت‌های حاضر در بخش آب و محیط زیست را تشکیل می‌دهند. در این بخش محصولات متنوعی در زمینه آب و محیط زیست ارائه شده است که از آن جمله می‌توان به نانو فیلتر هوشمند جاذب آلاینده‌های هیدروکربنی و سمی محیط زیست، دستگاه تصفیه پساب و فیلترهای تصفیه آب با استفاده از فناوری نانو اشاره کرد.

 

یکی از تجهیزاتی که در این بخش از نمایشگاه ارائه شده است، فیلتر تصفیه آب نانویی است. این فیلترها از یک صافی شنی تشکیل شده که در ابتدا مواد جامد را جدا می‌کند، فیلتر کربن اکتیو و چند فیلتر‌ نانویی دیگر نیز قسمت‌های دیگر این سیستم را تشکیل داده است و در مجموع تصفیه آب در این دستگاه طی چندین مرحله انجام می‌شود. این فیلترها مصرف انرژی کمی دارند و تا شش ماه می‌توان از آنها استفاده کرد. محصول دیگری که در این بخش از نمایشگاه ارائه شده، فیلترهای نانویی جاذب آلاینده‌های هیدروکربنی و سمی محیط زیست هستند که می‌توانند باعث کاهش آلودگی هوای شهر و کنترل آلاینده‌های سمی و خطرناک شوند.

 

شایان ذکر است، چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو در روزهای ۱۳ تا ۱۷ مهرماه پذیرای علاقمندان این فناوری خواهد بود.