فناوری نانو مشکل آلودگی هوای شهرها را مرتفع خواهد کرد

مشاور شهردار تهران در امور حمل و نقل و ترافیک با حضور در چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو، از دستاوردهای محققین داخلی فناوری نانو در زمینه‌های مختلف صنعتی بازدید کرد.


مشاور شهردار تهران در امور حمل و نقل و ترافیک با حضور در چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو، از دستاوردهای محققین داخلی فناوری نانو در زمینه‌های مختلف صنعتی بازدید کرد.

 

دکتر تقی‌زاده، مشاور شهردار تهران در امور حمل و نقل و ترافیک، در دومین روز از برگزاری نمایشگاه فناوری نانو، ضمن بازدید از چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو، دستاوردهای محققین کشور در زمینه فناوری نانو را قوی ارزیابی کرد و افزود: «نکته جالب در بازدید از نمایشگاه فناوری نانو، حضور قشرهای مختلف عملی فعال در زمینه فناوری نانو اعم از دانش‌آموز، دانشجو و فعالان صنعتی بود. از سویی دستاوردهای ارائه شده نیز در سطح قابل قبولی قرار داشت».

 

وی کاربردهای فناوری نانو در حوزه‌هایی چون فیلترهای تصفیه کننده هوا و کاهش مصرف سوخت را قابل توجه ارزیابی کرد و افزود: «با توجه به مشکلات و معضلات موجود در زمینه آلودگی هوا در کشور، به نظرم دستاوردهای ارائه شده در این نمایشگاه به خوبی می‌تواند این مشکلات را مرتفع کند».

 

مشاور شهردار تهران با اشاره به پایگاه اینترنتی مرکز تخصصی مدیریت شهری، قرارگیری اطلاعات شرکت‌های فعال در حوزه تصفیه هوا را بر روی این پایگاه مفید دانست و گفت: «به نظرم اگر شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه اطلاعات خود را در پایگاه اینترنتی مرکز تخصصی مدیریت شهری به ثبت برسانند نه تنها مورد استفاده شهرداری تهران قرار خواهد گرفت بلکه شهرداری‌های کل کشور نیز می‌توانند با مطالعه این اطلاعات نقش موثری در روند توسعه این فناوری و ارتباط بین فناوری و بازار ایفا کنند».

 

ایشان در پایان ضمن ابراز امیدواری از سرمایه‌گذاری بر روی دستاوردهای محققین در زمینه فناوری نانو، خاطر نشان کرد تعامل بین فناوران و بخش صنعت در صورتی محقق خواهد شد که فناوران دستاوردهایی با قابلیت‌های قابل قبول و کاربردی ارائه دهند.