دکتر سالار آملی: ستاد نانو پیش قراول ستادها در توسعه فناوری‌

دکتر حسین سالار آملی، در دومین روز از ایام برگزاری چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو از جشنواره دیدن کرد. وی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف نمایشگاه، در مورد فعالیت‌های ستاد نانو در کشور گفت:« دیدن این نمایشگاه احساس غرور مثبتی نسبت به فعالیت‌های فن‌آور محور جمهوری اسلامی ایران در انسان به وجود می‌آورد.


دکتر حسین سالار آملی، در دومین روز از ایام برگزاری چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو از جشنواره دیدن کرد.

 

معاون امور بین‌الملل و انتقال فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف نمایشگاه، در مورد فعالیت‌های ستاد نانو در کشور گفت:« دیدن این نمایشگاه احساس غرور مثبتی نسبت به فعالیت‌های فن‌آور محور جمهوری اسلامی ایران در انسان به وجود می‌آورد. ستاد نانو پیش قراول ستادهای ما در توسعه فناوری‌های نوین است و این را ما در نمایشگاه امسال به وضوح می‌بینیم. نگاه مسئولان این ستاد به پیشرفت فناوری در داخل کشور نگاهی حرفه‌ای است».

 

دکتر سالار آملی تاکید کرد:«بعضی از فناوری‌هایی که در این نمایشگاه تولید شده، در سطح استاندارد جهانی است و می‌تواند در بازار جهانی وارد شوند». به گفته ایشان باید صاحبان صنایع و محققین با فکر رسیدن به بازار فعالیت کنند. وی افزود ستاد نانو سال گذشته حرکتی را در این راستا آغاز کرده اما تنها ستاد نانو نباید این مسئولیت را داشته باشد و همه ارگان‌ها از بخش‌های مختلف باید در آماده‌سازی بستری برای این بازار فعالیت کنند.

 

به گفته‌ی سالارآملی، نمایشگاه امسال ارتقای زیادی نسبت به سال گذشته داشته است. وی همچنین تاکید کرد که فشار فناوری باید همراه با کشش بازار باشد که به نتیجه برسد.

 

دکتر سالار آملی ابراز امیدواری کرد توانمندی فناوری کشور به جایگاهی برسد که بجای نمایشگاه‌های فناوری‌های مختلف، نمایشگاه نیازهای فناوری‌ها را داشته باشیم.

 

معاون امور بین‌الملل و انتقال فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پایان از یک‌بعدی نبودن فناوری نانو در کشور ابراز خوشحالی کرد و افزود : «خوشبخاته ستاد نانو تنها در بحث پتنت و مقالات فعالیت نکرده و در زمینه تجاری‌سازی و تولید ثروت از این فناوری نیز فعالیت می‌کند و چنانچه این بعد تقویت شود به راستی در تولید صنایع هم می‌توانیم رتبه بالایی داشته باشیم».

 

گفتنی است چهارمین نمایشگاه فناوری نانو از ۱۳ تا ۱۷ مهرماه ۱۳۹۰ از سوی ستاد توسعه فناوری نانو در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود.