حضور تجهیزات‌سازان فعال در چهارمین جشنواره فناوری نانو

چهار دستگاهی که توسط رئیس جمهور در روز ۱۱مهرماه سال جاری رونمایی شده بود به همراه سایر تجهیزات ساخته شده توسط ۲۲ شرکت در بخش سازندگان تجهیزات چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو در معرض بازدید عمومی گذاشته شد.


چهار دستگاهی که توسط رئیس جمهور در روز ۱۱مهرماه سال جاری رونمایی شده بود به همراه سایر تجهیزات ساخته شده توسط ۲۲ شرکت در بخش سازندگان تجهیزات چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو در معرض بازدید عمومی گذاشته شد.

 

دستگاه‌ تعیین سطح ویژه نانومواد (BET) با قابلیت تعیین مشخصات مواد نانوساختار و دستگاه زدایش عمیق یونی (DRIE) با قابلیت ایجاد ساختارهای میکرومتری و نانومتری بصورت عمودی و عمیق توسط شرکت حسگرسازان آسیا، الکتروفورز موئین با قابلیت شناسائی کیفی و کمی داروها توسط شرکت فناوران نانومقیاس و دستگاه اسپکت حیوانی (HiReSPECT) با قابلیت تصویربرداری از حیوانات کوچک توسط شرکت پرتو نگار پرشیا از تجهیزات رونمایی شده بودند که در جشنواره چهارم ارائه شده‌اند.

 

از دیگر شرکت‌های تجهیزات‌ساز حاضر در بخش سازندگان تجهیزات چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو می‌توان به حضور شرکت‌هایی چون کیمیا شنگرف پارس با ارائه دستگاه کروماتوگرافی گازی جامع دوبعدی، یارنیکان صالح با دستگاه لایه نشانی اسپاترینگ رومیزی و سامانه دو منظوره PECVD، آراپژوهش با میکروسکوپ الکترونی و میکروسکوپ AFM، نانومتری پژوه با دستگاه لایه نشانی ملکلولی و پیام آوران نانو فناوری فردانگر با چند دستگاه از جمله دستگاه تولید نانوپودر به روش انفجار الکتریکی سیم، اشاره کرد.

 

لازم به ذکر است، بخش سازندگان تجهیزات چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو با حضور ۲۲ شرکت تجهیزات ساز واقع در طبقه اول سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران، تا پایان ۱۷ مهرماه سال جاری پذیرای حضور علاقمندان به این فناوری است.