مذاکرات تجاری در نمایشگاه، سطح گسترده‌ای دارد

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی ضمن حضور در چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو، گفت نمایشگاه‌ها فرصت‌های خوبی برای برقراری مذاکرات تجاری گسترده هستند.


رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی ضمن حضور در چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو، گفت نمایشگاه‌ها فرصت‌های خوبی برای برقراری مذاکرات تجاری گسترده هستند.

 

دکتر توفیق که در غرفه‌ی پژوهشگاه مواد و انرژی حاضر شده بود، در گفت و گو با ستاد خبری جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو، نمایشگاه امسال را مثبت ارزیابی کرد و گفت:« نمایشگاه امسال نسبت به سال قبل بهتر بوده است. هم به لحاظ این که عده‌ی جدیدی وارد مجموعه و باعث توسعه کار شده‌اند و هم به لحاظ این که مجموعه‌ها کارهایشان را توسعه داده‌اند و روش عرضه‌ی کارها را مناسب‌تر کرده‌اند.»

 

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی در اشاره به فعالیت‌های پژوهشگاه در نمایشگاه گفت:« امسال محصولات جدیدی عرضه کرده‌ایم و پروژه‌های جدیدی معرفی نموده‌ایم. ما در این دوره بر روی نانوذرات و تجاری‌شدن محصولات‌مان خیلی کار کرده‌ایم.»

 

توفیق با اشاره به همکاری دبیرخانه شبکه فناوری نانوی جهان اسلام و پژوهشگاه مواد و انرژی، گفت: «سال گذشته، پژوهشکده فناوری نانو و مواد پیشرفته به تصویب شورای گسترش رسیده است و ما به صورت رسمی، دانشجوهایی را در این رشته جذب کرده‌ایم».

 

او همچنین ادامه داد:«خوشبختانه باید بگویم راه درازی را که باید طی کنیم، شروع کرده‌ایم و گام‌های قوی را برای رسیدن به هدف غایی که حرف اول زدن در زمینه نانو در منطقه و دنیاست برداشته‌ایم.»

 

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی با تاکید بر این که علم نانو در همه‌ی صنایع کاربرد دارد، گفت:« پژوهشکده‌های مختلف از جمله سرامیک، انرژی و نیمه‌هادی‌ها فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه‌ی فناوری نانو دارند. علم نانو هم در ایران و هم در دنیا به شدت در حال گسترش است چرا که این علم، زمینه‌ساز تحولات زیادی در همه‌ی زمینه‌هاست.»

 

دکتر توفیق با ابراز خرسندی از همزمانی نمایشگاه صنعت و نمایشگاه فناوری نانو، گفت: «همزمانی این دو نمایشگاه خیلی خوب بود چون صاحبان صنایع هم فرصتی پیدا می‌کنند که به این جا سری بزنند و با محصولات و پژوهش‌هایی که در صنعت خودشان کاربرد دارد، آشنا شوند. فعالان نمایشگاه نانو هم فرصت دارند که بروند و به صنایع دیگر سر بزنند و یک نوع بازاریابی کنند. مذاکرات تجاری در محل‌هایی مثل نمایشگاه‌ها، بهتر شکل می‌گیرد تا در محیط های صرفاً اداری. آنجا ممکن است مذاکرات عمق بیشتری پیدا کند. اما اینجا مذاکرات، سطح بیشتری دارند. و خب صاحبان صنایع می‌توانند بعد از این نمایشگاه‌ها دنبال عمیق کردن روابط تجاری به وجود آمده، باشند.»

 

چهارمین نمایشگاه فناوری نانو از ۱۳ تا ۱۷ مهرماه ۱۳۹۰ از سوی ستاد توسعه فناوری نانو در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود.