امیری‌نیا: باید در زمینه رشد صادرات محصولات نیز تلاش کنیم

مهندس امیری نیا در بازدید از چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو تاکید کرد باید با رشد صادرات در سال‌های آتی بتوانیم جایگاه خود را در زمینه صادرات محصولات نیز در آسیا و جهان ارتقا بخشیم.


رئیس مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری در پنجمین روز از چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو از نمایشگاه بازدید کرد.

 

مهندس امیری نیا، رئیس مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری، در مصاحبه با خبرنگار ستاد نانو با اشاره به وضعیت نمایشگاه امسال نسبت به نمایشگاه سال پیش بیان کرد: «در حوزه فناوری‌های پیشرو یک سال زمان بسیار خوبی برای تحول است. چنان‌که امسال نیز با به ثمر رسیدن حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، چندین دستگاه از تجهیزات آزمایشگاهی فناوری نانو به مرحله تولید رسیده است».

 

ایشان همچنین با اشاره به شرکت‌های حاضر در این دوره از جشنواره توضیح داد: «تعداد شرکت‌های حاضر در چهارمین جشنواره فناوری نانو، به مراتب بیشتر از سال گذشته بود و از سویی کالاهای صادراتی این شرکت‌ها نیز افزایش چشمگیری داشت». امیری نیا تاکید کرد باید با رشد صادرات در سال‌های آتی بتوانیم جایگاه خود را در زمینه صادرات محصولات نیز در آسیا و جهان ارتقا بخشیم.

 

در انتها، رئیس مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری در خصوص جشنواره سال آینده پیشنهاداتی ارائه داد. به عقیده وی باید کاری کرد تا در سال آینده شرکت‌های بیشتری به خصوص در حوزه شرکت‌های دانش بنیان در جشنواره شرکت کنند، زیرا این شرکت‌ها می‌توانند نقش عمده‌ای در تولید محصولات فناوری‌های نوین ایفا کنند.