حضور سازمان فضایی ایران در چهارمین جشنواره نانو

سازمان فضایی ایران در ایام چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو محصولات متنوعی در زمینه کاربرد فناوری نانو در علوم فضایی ارائه کرد.


سازمان فضایی ایران در ایام چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو محصولات متنوعی در زمینه کاربرد نانو در علوم فضایی ارائه کرد.

 

گفتنی است سازمان فضایی از دو پژوهشکده هوا فضا و پژوهشکده مهندسی سازمان فضایی تشکیل شده است و پژوهشکده مهندسی سازمان هوا فضا در واقع قسمتی است که پروژه‌های نانویی سازمان فضایی در آن انجام می‌شود. در چهارمین نمایشگاه نانو سازمان فضایی ایران محصولات ساخت این پژوهشگاه را ارائه کرده است.

 

از جمله محصولات و پروژه‌های قرار داده شده در این بخش از نمایشگاه می‌توان به بررسی تاثیر نانوذرات آلومینیوم بر روی سرعت سوزش پیشرانه جامد مرکب با کاربری در موتورهای سوخت جامد، ساخت و بهینه‌سازی نانوالیاف آلومینیایی با کاربری در بدنه‌های محافظ حرارتی و نانوکامپوزیت‌ها، اصلاح الکترودهای به کاررفته در ساختمان پیل‌های سوختی به روش نشست الکتروشیمیایی با کاربری در پیل‌های سوختی، ساخت فوم‌های پلیمری نانوساختار با کاربری در عایق‌های حرارتی، تهیه سرامیک‌های کامپوزیتی با کاربری در موشک‌های سوخت جامد، سوپاپ‌های گاز داغ و دیگر محصولاتی که در زمینه فناوری نانو و فعالیت‌های فضایی کاربرد دارد اشاره کرد.

 

از دیگر بخش‌های این غرفه راهرویی است با عنوان «راهروی ایده»، که در آن بازدیدکنندگان به صورت تصویری با کاربردهای فناوری نانو در صنعت هوا فضا آشنا می‌شوند. همچنین یک نرم‌افزار آموزشی در زمینه کاربرد فناوری نانو در فعالیت‌های فضایی نیز در این بخش به بازدید کنندگان اهدا می‌شود.

 

شایان ذکر است غرفه سازمان هوافضا در ایام چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو پذیرای علاقمندان این صنعت بود.