محقق مرکز ULAR برنده‌ی کرسی فناوری نانو شد

الکساندرو بیریس مدیر و محقق ارشد مرکز فناوری نانوی دانشگاه آرکانزاس به دلیل برنامه‌های تجاری‌سازی کاربردهای فناوری نانو، برنده‌ی کرسی بنیاد خیریه فناوری نانو استورگیس شد.


الکساندرو بیریس مدیر و محقق ارشد مرکز فناوری نانوی دانشگاه آرکانزاس به دلیل برنامه‌های تجاری‌سازی کاربردهای فناوری نانو، برنده‌ی کرسی بنیاد خیریه فناوری نانو استورگیس شد.

 

فعالیت پژوهشی دکتر بیریس به عنوان مدیر مرکز- ULAR -University of Arkansas at Little Rock بر تسریع کردن فرآیند تجاری‌سازی کاربردهای فناوری نانو از طریق همکاری با بخش خصوصی، دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی داخلی و خارجی متمرکز شده است.

 

دکتر بیریس عضو تیم طراح، سازنده و ثبت کننده‌ی سپر محافظ گرد و غبار الکترودینامیکی برای اکتشافات فضایی (پروژه مشترک با NASA) بوده و تاکنون بیش از ۱۵ مقاله علمی در زمینه‌ی جلوگیری از گرد و غبار الکترواستاتیک و غبارزدایی از پانل‌های خورشیدی تالیف نموده است.

 

سایر مقالات ایشان به بررسی‌های وی در مورد خواص محرک‌های گرد و غبار سیاره‌ی مریخ بوسیله‌ی اسپکتروسکوپی رامان و پراکنش اشعه ایکس می‌پردازند. اخیرا، دکتر بیریس رهبری پروژه‌ای جهت توسعه‌ی فناوریی جدید برای تولید در مقیاس بالای نانو لوله‌های کربنی با خلوص زیاد را بر عهده داشته است که این پروژه تاکنون منجر به ثبت چندین اختراع در اداره ثبت اختراعات امریکا شده است.

 

همچنین، وی پروژه‌ی دیگری را برای ساخت و تولید نانو ساختارهای حذف کننده‌ی آلاینده‌های بیوشیمیایی از آب و هوا سرپرستی نموده است که دستاوردهای این پروژه نیز جهت ثبت اختراع در دست اقدام است. همچنین، دکتر بیریس در ساخت یک سیستم احیای بافت منحصر به فرد که در ۳۳ مطالعه‌ی بالینی با موفقیت منجر به رشد بافت استخوان شده است، همکاری داشته است.

 

مجموعا، دکتر بیریس ۲۲ ثبت اختراع در زمینه‌های فناوری نانو، بیو نانو و علم مواد در کارنامه‌ی علمی خود دارد. بنیاد خیریه فناوری نانوی روی و استورگیس در سال ۱۹۸۱ میلادی با هدف حمایت و ارتقای کیفیت آموزش، فرهنگ و خدمات بهداشتی تاسیس شده و تا کنون مشغول فعالیت است.