فناوری‌نانو در شیلی

فناوری‌نانو در کشورهای مختلف جهان، در صنایع مختلف نفوذ کرده و در صنایع غذایی نیز، روش‌های به‌دست آوردن مواد غذایی را تغییر داده است.

در کشورهای مختلف جهان شاهد تاثیر فناوری‌نانو در صنایع مختلف هستیم. در صنایع غذایی نیز، این فناوری موجب تغییر روش‌های به‌دست آوردن مواد غذایی شده است. در زمینه محصولات باغبانی، روش دستکاری مواد در مقیاس اتمی می‌تواند جایگزین روش شیمیایی در تمیزکردن محصولات باغی گردد.

پوپر از محققان حوزه زراعت در کشور شیلی، یک مجموعه از راهکارهای فناورانه برای کسب و کارهای حوزه کشاورزی در قالب شرکت Bello Sur S.A تشکیل داده است. پوپر با شرکت C-TEC که اولین شرکت شیلی در زمینه توسعه محصولات و راهکارهای فناوری‌نانو است، همکاری می‌کند.

همکاری مشترک بین C-TEC و Bello Sur منجر به تولید و عرضه محصول TI-CLEAN شده است. این محصول حاوی یک نانوپوشش نامریی بوده که از پلیمرهای فعال ساخته شده و سطوح تمامی محصولاتی که به نظافت نیاز دارند را پوشش داده و خواص فیزیکی محصولات را تغییر نمی‌دهد. استفاده از این نانوپلیمرها در سطوح کاربردی، با کنترل بهتر میکرو ارگانیزم‌ها، نظافت آنها را آسانتر می‌کند.

به گفته پوپر این فناوری در حال حاضر در چندین کارخانه پردازش و بسته‌بندی خوارکی‌ها استفاده شده و باعث تسهیل تولید انواع مختلف مواد غذایی نظیر گوشت شده است.

این محصول تمیز کننده می‌تواند در زمینه‌های مختلف، از پردازش مواد غذایی گرفته تا وسایل مربوط به حوزه سلامت استفاده شود. در حال حاضر خط تولید این محصول در کشور شیلی در حال ساخت است.