انتشار ۱۰۸ خبر مرتبط با فناوری نانو در نیمه اول آذرماه ۹۰

پایگاه‌های خبری و رسانه‌های جمعی طی دو هفته گذشته، با انتشار ۱۰۸ خبر، رویدادها و اخبار حوزه فناوری نانو را تحت پوشش خود قرار دادند. در این میان خبرگزاری ایسنا با انتشار ۲۵ خبر مرتبط با فناوری نانو در صدر خبرگزاری‌های مروج این فناوری قرار گرفته است.


پایگاه‌های خبری و رسانه‌های جمعی طی دو هفته گذشته، با انتشار ۱۰۸ خبر، رویدادها و اخبار حوزه فناوری نانو را تحت پوشش خود قرار دادند. محوریت اخبار منتشرشده از سوی این خبرگزاری‌ها عمدتا پیرامون رویدادهای داخلی از قبیل موفقیت مخترعان ایرانی در نمایشگاه اختراعات خاورمیانه و برگزاری یازدهمین همایش دانشجویی فناوری نانو بوده است.

 

طبق بررسی‌های صورت گرفته در روزهای ۷ الی ۲۰ آذرماه سال جاری، از مجموع ۱۰۸ خبر منتشرشده با موضوع فناوری نانو، ۵۲ خبر از سوی رسانه‌های جمعی، ۴۸ خبر در پایگاه‌های خبری و ۸ خبر در روزنامه‌ها منتشر شده است. در این میان خبرگزاری ایسنا با انتشار ۲۵ خبر مرتبط با فناوری نانو در صدر خبرگزاری‌های مروج این فناوری قرار گرفته است.

 

از دیگر خبرگزاری‌هایی که در این بازه زمانی اخبار و گزارشاتی پیرامون فناوری نانو منتشر کردند می‌توان به خبرگزاری‌های فارس، مهر و ایرنا هرکدام با انتشار ۶ خبر، باشگاه خبرنگاران جوان ۵ خبر، روزنامه های ایران و همشهری هر کدام ۲ خبر و جام‌جم ۴ خبر اشاره داشت. همچنین در بین رسانه‌های ملی نیز، شبکه چهارم سیما با انعکاس ۳۳ خبر، شبکه خبر با ۴ خبر، شبکه‌های اول و دوم سیما هر کدام با انعکاس ۲ خبر، رادیو جوان ۹ خبر و رادیو سلامت و ایران هرکدام با انعکاس ۱ خبر،‌ رویدادها و اخبار مرتبط با فناوری نانو را در این ۱۴ روز پوشش دادند.

 

از جمله عناوین خبری مرتبط با فناوری نانو منتشرشده در طی دو هفته گذشته عبارتند از:

ایران: کسب استاندارد «۲۰۰۸ ISO» شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو

ایرنا: مخترعان تبریزی مقام نخست مسابقات اختراعات سئول را از آن خود کردند

ایسنا: حمایت ستاد توسعه فناوری نانو از خرید ۸۰ عنوان کتاب

مهر: سند تاثیرات نانوساختارها بر انتشار امواج رادیوئی تصویب شد

باشگاه خبرنگاران جوان: ساخت نانو لباس هوشمند با قابلیت تشخیص و ارسال پارامترهای حیاتی بدن