تشخیص بیماری از طریق فناوری سنسور گازهای تنفسی

کمپانی Applied Nanotech Holdings از ثبت پتنت اروپایی به شماره EP1976431B1 برای محصول خود با نام EZKnowz که یک سنسور چندگانه گازهای تنفسی برای تشخیص حالات بالقوه بیماری است، خبر داد.


کمپانی “Applied Nanotech Holdings” از ثبت پتنت اروپایی به شماره EP1976431B1 برای محصول خود با نام EZKnowz که یک سنسور چندگانه گازهای تنفسی برای تشخیص حالات بالقوه بیماری است، خبر داد. پتنت مذکور به پلتفرم سنسور EZKnowz مربوط می‌شود که شامل نمونه‌گیر، دستگاه آنالیز و دستگاه ذخیره داده‌ها می‌باشد.

 

پلتفرم سنسور EZKnowz که توسط Applied Nanotech طراحی شده، فناوری کنونی اسپکترومتری جابجایی یونی دیفرانسیلی خود را با فناوری منبع یون غیر رادیواکتیو این شرکت ترکیب می‌کند. این سنسور قادر به حس کردن طیف وسیعی از گونه‌های گازی و انتخاب گازهای مشخص در محیط‌هایی با ترکیبات پیچیده است.

 

بر خلاف دیگر سیستم‌های تشخیص تنفس موجود در بازار که بواسطه اندازه خود به کاربرد در محیط‌های آزمایشگاهی و یا مراکز متمرکز محدود می‌شوند، این سیستم فشرده و قابل حمل است که در محیط‌های گوناگونی همچون آزمایشگاه، کلینیک و محیط‌های خانگی قابل استفاده است. (EZKnowz(TM پتانسیل تشخیص انواع گازها و بیماری‌ها همچون سرطان ریه، آنفولانزا، آلودگی‌های دارویی، عفونت زخم‌ها و بیماری‌های صنعتی را دارا می‌باشد. علاوه بر آن، این سنسور توانایی شناسایی بیومتریک‌های بوی بدن را داراست که به آن قابلیت کاربرد در مصارف نظامی و امنیتی همچون شناسایی مواد منفجره را می‌دهد.

 

 Applied Nanotech Holdings از شرکت‌های پیشتاز در عرصه جهانی فناوری نانو به شمار می‌رود که فعالیت خود را بر حل مسائل در سطح ملکولی و تجاری‌سازی نتایج تحقیقاتی متمرکز کرده است. تیم مهندسین و محقیقن این شرکت در سطح دکترای تخصصی به همکاری با شرکت‌ها و سازمان‌های دیگر به منظور غلبه بر تنگناهای فنی و ارائه نوآوری‌هایی که به آن مزیتی رقابتی ببخشد می‌پردازند. مدل تجاری این شرکت بر فروش محصولات و لیسانس پتنت‌ها و فناوری‌ها به شرکای خود می‌باشد تا به تولید و توزیع محصول بر پایه فناوری عرضه شده بپردازند. Applied Nanotech بیش از ۳۰۰ پتنت ثبت شده یا در حال ثبت را در اختیار دارد.