اقامه دعوی حقوقی بر سر نقض پتنت شرکت نانویی

کمپانی ان.وی.ای (NVE) خبر از اقامه دعوی بر سر نقض حق مالکیت فکری و بر ضد شرکت فناوری‌های اورسپین (Everspin Technologies, Inc) در دادگاه منطقه‌ای مینسوتا آمریکا می‌دهد.


کمپانی ان.وی.ای (NVE) خبر از اقامه دعوی بر سر نقض حق مالکیت فکری و بر ضد شرکت فناوری‌های اورسپین (Everspin Technologies, Inc) در دادگاه منطقه‌ای مینسوتا آمریکا می‌دهد. در این دادخواست فناوری‌های اورسپین متهم به نقض سه پتنت متعلق به ان.وی.ای مرتبط با حافظه نانویی با دسترسی تصادفی مگنتورزیستیو که تحت عنوان عمومی MRAM نامیده می‌شود؛ شده است.

 

هدف از این دادخواست توقف استفاده اورسپین از فناوری پتنت شده ان.وی.ای و دریافت غرامت از این شرکت می‌باشد. به گفته رئیس و مدیر عامل ان وی ای، دکتر دنیل بیکر، در طول سالیان، سرمایه‌گذاری قابل توجهی در زمینه تحقیق و توسعه انجام داده‌ایم و از این رو از حقوق خود به منظور حفاظت از این سرمایه‌ها دفاع می‌کنیم.

 

ان.وی.ای پیشگام تجاری سازی عملی فناوری اسپینترونیک (spintronics)، نوعی از فناوری نانو که به منظور گردآوری، ذخیره و انتقال اطلاعات از الکترون‌ریسی به جای بار الکتریکی استفاده می‌کند؛ است. این شرکت به تولید محصولات اسپینترونیک با کارآیی بالا شامل کوپلرها و سنسورها می‌پردازد که در گردآوری و انتقال اطلاعات کاربرد دارند. ان.وی.ای فناوری حافظه با دسترسی تصادفی مگنتورزیستیو خود را که تحت عنوان MRAM نامیده می‌شود، لایسنس نموده است.